Att veta är underbart

Mycket har fått mig att tänka efter.
Tänka framåt...
När man har levt i hel ovisshet och inte vetat ett dugg en längre tid så säger man sig själv att "om det bara löser sig så ska jag bli en bättre människa på det enda och det andra".
Man ångrar en massa saker man gjort och önskar att man gjort en del saker på ett annorlunda sätt.

Man vaknar varje morgon och tror att allt är som vanligt, allt har vart en jobbig dröm.
Man mår bra så länge man ligger kvar i sängen och halvslumrar och inbillar sig att allt är bra.

Men så kommer verkligheten ifatt och man blir ledsen.
Man är inte den som alla jämt säger att man är, den glada som hoppar runt och skrattar. Som alltid har ett leende, och kommer med bra och roliga kommentarer.

Och så blir man självisk för man bara tänker på sig själv.
Det får man ofta höra när man väl inte ORKAR ställa upp för andra, när man inser att man kanske skulle ta tag i sitt liv och ställa allt till rätta innan det är för sent.
Men så fort man inte finns där för andra, då hörs det. Aldrig annars.

Men idag släppte allt.
När all oro och nervositet släppte fick man huvudvärk, men det är det värt :)

Kommentarer
Postat av: Åke

Man måste tänka framåt här i världen, det är ju då de bra delarna kommer för det mesta!:)

2007-11-22 @ 18:00:38
Postat av: johanna

klokt skrivet även om jag inte fattar allt :P men jag vet ju vad du varit nervös över. önskar bara du berättat allt för mig istället för att vara typ arg/sur. hade du sagt som det var hade jag förstått. nog om det! skönt att allt kommer bli bra. "allt löser sig" - glöm inte det :D glöm inte heller att MIG kan du tala med ^^

2007-11-22 @ 19:40:01
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0