Svenska tjejer shoppar hellre kläder än mat

Det råder kaos när marre är i större städer.
Marre va i Stockholm i Onsdags till Torsdags.
Redan på Onsdags eftermiddag hade marre tömt sitt shoppingkonto.
Marre kommer fram till kassan och ska pröjsa ett linne, som faktiskt bara kosta 60 spänn.
MEN KORTET FUNKAR INTE?
Marre kliver åt sidan o kollar i plånkan oc hittar en 50-lapp och en tia.
Frukosten hade hon skippat, så det stog mellan linnet eller frukost.

"Är ja jättehungrig, eller behöver jag linnet? Frulle? Linne? Frulle? Linne?"

Linnet såklart.

Telefonen ryker upp och ringer Jimmy, som såklart JOBBAR.

"Heeeeej... Duuuuuu.. nu råkar det va så här att mitt shoppingkonto är slut o ja är WAAAY TOOOO FAAAR AWAY från klar med all shopping."
"Jaha?"
"Och nu står jag här med grejer som jag bara måste ha."
"Jaha...?"
"Och jag har inte ätit nån frulle."
"JAHAAAAAA... vill du ha mitt kontokort?"
"Va? ooooh nejnej, det skulle jag AAAAALDRIIIIG kunna..."

En halvtimme senare står Jimmy på parkeringen med sitt kontokort.
"Här. Ta ut lite pengar och shoppa, och ha så roligt."

TACK SOM FAN!!! >_<

Efter detta ser jag på förstasidan på METRO:
"Svenska tjejer shoppar hellre kläder än mat."

NÄHÄ?


Resten av dagen såg marre ut som en yr höna.
Vart ska man shoppa nu? Nu har ja ju ett till konto att handla på :)

Så nu är jag skyldig lite stålar ;)


Kommentarer
Postat av: Mankan

Wiie Majje 14lixxom!bah! (:

2008-04-11 @ 12:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0