Mardöm blir verklighet

Vilken hemsk dag det var på jobbet idag!
Jag har haft mardrömmar om dagar som dessa, ska ni veta. Det jag har fasat över så många nätter blev verklighet.
Jag var ENSAM i hela fabriken.

Inte en enda själ.

Ni vet såna där mardrömmar när man är helt ensam, på ett torg, en buss, en skola.. varsomhelst.
Det finns inte en människa, allt är dött.
Knäpptyst överallt, inte ens vinden lever.

Alla andra utom jag, Emmelie och Marie var på möte.
Emmelie var i rum 3 (?) och Marie i packen.
Så jag stog där. Ensam.

Ensam, livrädd, fundersam och lyssnade efter eventuella andra läskiga ljud som man i vanliga fall aldrig hör pga allt ljud och dån, medan ja körde en maskin helt själv.
Knäpptyst i fabriken förutom min maskin.










Jag säger upp mig imorgon om jag har mardrömmar om detta inatt.

Kommentarer
Postat av: Jag

Mardrömmer kan vara bra, då vet man att man lever.

Men det lät läskigt.

2008-12-07 @ 20:07:23
URL: http://bermjudadingding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0