Bankomat-jävel

Jag är känd.
Japp.
JAG! Jag, Marre är känd!
Som Noras bankautomat-förstörare.

Let´s take it from the begining:

Det är Torsdag.
Jojo och Marre går på stan, har lunchat och shoppat lite.
Marre visar jojo sitt fina bankkort, som inte är så himla fint. Plasten runtomkring har nämligen lossnat och kortet går knappt att använda.
Dom går in på banken och beställer ett nytt, och kassörskan fnissar över hur kortet ser ut.

Senare på kvällen har Marre tagit sig ner till bankomaten och ska ta ut pengar.
Allt rullar på... tills kortet ska matas ut.

---skrammel---prassel---klicketiklicketi---vrooooom---

"Ditt kort kunde inte matas ut. Kortet har behållits av banken. Tag detta kvitto och visa upp för din bank för åtgärd."

HELVETES JÄVLA FÖRBANNADE SKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >_<

Så... inga pengar för Marre. Och hon ska betala en biljett till Sthlm. UTAN KORT?!

Idag är det Fredag. Marre kom till banken 5 minuter efter att dom öppnade, och det stog redan 15 pers och hängde på låset.
Fy fan.

Kommer in. Står i kö i ca 20 minuter och hör en massa klagomål från gamla kärringar som påstår att
"dom här jävla automaterna funkar ju för fan aldrig! Ska ALLA här bara ta ut pengar?"

Och på något sätt kändes det som att alla VISSTE att det va jag!
Jag kände mig lika ovälkommen där som den där lilla myran bland myrslokar.
Som den där lilla musen som inser att den har kommit till en fest för enbart katter.
Eller som katten själv, som just kommit till hundkennel.

Det vart min tur. Marre tog ett djupt andetag o gick fram till kassörskan. Samma tjej som tog min beställning ang nytt kort igår.

"Nämen hej igen!"
"Tja... Duu.. jag skulle lämna in det här..."
Tjejen granskar kvittot och skrattar högt.

"Jahaja, se där...."

Och hon babbla på hur mkt som helst innan jag kom därifrån. Och folk bara vällde in.
När jag äntligen var klar kändes det som om alla ville sticka knivar i ryggen.
Jag ska aldrig mer visa mig ute på Noras gator.

Alla inne på banken stog där, pga MIG. För att JAG hade pajjat automaten. Alla skulle ta ut pengar.

Och jag har MEEEEEEEEEENS.
Kill me now...

Kommentarer
Postat av: dookie

hahahahahahahaha! du beskriver det så roligt och bra! speciellt den om att du var en katt bland massa hundar ^^ hahaha

2008-01-18 @ 11:33:00
URL: http://dookie.blogg.se
Postat av: Mankan

HAHA jises! kan ju säga klantigt ;)

2008-01-18 @ 12:59:50
Postat av: Jess

HAHAHA :D stackars marre!!!!

2008-01-18 @ 13:00:04
URL: http://sirarti.blogg.se
Postat av: Tompa

hahaha,, det e bara du som kan lyckas me sånt där! :P

2008-01-22 @ 15:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0