På resa med jobbet

Dagen började ju inte så bra. Visste inte vad jag skulle ha på mig så det vart pösbyxor och ett tubtopp.
That´s it.

Dagen fortsatte inte så bra sen heller. Jens klev på fel buss, Kebab-bussen som var full med Internationella Kursen-gubbar. Hade inte Katta ringt honom så hade han åkt med en annan buss och hamnat på okänd ort. För HAN märkte ju inte att han var på fel buss. ;)

Bussen satte fart mot Stockholm, vi plockade upp resten av folket som skulle med och sen var det full fräs.
Mycket skratt och skämt på bussen vart det, och ett stopp vid Hummelsta.
DAMN att man inte köpte godis!

Kom äntligen fram till Stockholm, vart avsläppta vid Hötorget, och fick fria timmar att göra vad vi ville.
OCH vad gjorde vi? Gick till Kungsträdgården och drack bärsa. Satt där en vända, sen kom Jens, Stefan och Anne klivandes och vi höll ihop ett tag.
MED VI menar jag då: Marre, Malin, Katta, Annika, Carina, Torgny, Jens, Stefan och Anne. (Har jag glömt någon FÅR ni spöa mig på fabriken, jag lovar).

Stefan och Torgny ställde upp i en byta-däck-på-kortast-tid-tävling. TEAM NONEL, det var grejer det! Dessvärre funkade det itne så bra för Torgny så vi skrota rätt fort. Sorry grabbar!

Sen var det dags för... -TADAAAAAA- Gröna Lund.
Jooooo, jag tackar, ja! Det första vi gjorde var att gå till Kryddhyllan och ta några kalla, sen vart det BERGOCH DALBANAN!!!!
Och på kortet som Torgny köpte syns det iallafall vart Katta satt ;)

Några timmar där vart det, massa spel, booze och lite karuseller.
Träffade Tommy och Rille en vända, men det var väl inte längre än 30 minuter.. tråkmånsar ;)

Det var spela på chokladhjul, slå och banka med e nstor hammare på gubbar, kasta grodor ner i en damm och Malin vann en groda. Så söt så.

Efter Grönan skulle vi till Klara och käka middag. Aldrig mer.. så dåligt. Någon som vart nöjd eller?
Sen var det dags att åka hem. Mestadelen av oss i bussen däckade nån timma.. sen var det full rulle. Stefan ville festa så han drog i sig en hel Mintuu, och jag har väl aldrig skrattat så mkt åt Stefan tidigare. Så väck han var.. Visste du ens vad du själv sa?
Magmuskler av för mkt skratt.. jodå!
Först häver han ur sig både det ena och det andra, kommer på sig själv med vad det är han säger och ska sedan försöka förklara bort sig.. DUMFÖRKLARING heter det ;)


BILDER finns på marrre.bilddagboken.se
Håll till godo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0