tolka hur ni vill ;)

Vilka vann matchen igår? Jag tippade ju på Tjeckien!

Vi hade basgruppsmöte på jobbet häromdagen, och det måste nog vara bland det mest skrattretande jag nånsin har hört.
Tog upp saker som vi behöver ändra på iom att de flesta på jobbet vantrivs (däräven jag).

Dessa saker var det vi tyckte var viktigast, och även vad orden betyder ÖVERSATT:
*Visa respekt
(mot vem? hur då?)
*Kommunikation (gossip)
*Lyssna på andra (berätta gärna något smaskigt om den eller den andra personen som jag kan föra vidare)
*Informera (Informera högt, mycket och gärna så att alla hör vad DU har gjort för fel.)
*Vara rak och ärlig (fortsätt snacka skit bakom ryggen på alla).

En sak tyckte jag var väldigt ironisk, hon måste ha skämtat?! Snacka om att skylla ifrån sig...
"Jag tycker att många på det här skiftet talar bakom ryggen på samordnarna"..

NÄHÄ? Hur vore det om samordnarna kanske kunde ta upp fel och brister som en person har gjort, ENSKILT med den personen INNAN hon/han går vidare ut till resten av fabriken och låter ALLA veta vem som har gjort det stora felet!? VA?
INFORMERA PERSONLIGEN, inte till hela fabriken! Eller är det så jävla kul att peka ut en person?!

Och en annan sak som just jag har råkat ut för som jag så gärna ville kommentera, men vet att om jag höjer rösten får jag ett helvete resten av veckan.
Någon kommenterade att man "ska leva som man lär på fabriken".
Hur vore det om det man kunde få lära sig på rätt sätt från början ist då? ;)


LYSSNA utan att avbryta gäller inte alla personer, bara vi som inte i vanliga fall har någonting att säga till om.
Det bästa var ändå "det snackas för mycket bakom ryggen på folk. Kan inte folk bara sluta?"
Jovisst.
Man går från det ena gänget och ställer sig och lyssnar - "DU! vet du vad blabla gjorde?"
Man spelar intresserad och går vidare till nästa gäng.. Man även får höra i princip samma sak där.
MEN NEEEJ, vi snackar inte bakom ryggen på folk! Absolut inte... jag säger bara ATT...

Det värsta var att personer skyller ifrån sig, alla vet om att alla personer skyller ifrån sig.. men ingen säger emot.
Inte ens jag.
Snacka om Enherravälde. Nowadays.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0