Kryssning

"Det är mer vatten i öl än vad det är i vatten."
-Den kommentaren fick Jimmy när han behövde vätska.

Jag är bakis och hes.
Och jag tycker inte synd om mig själv heller, jag mår som jag förtjänar ;)
Men herre JÄVLAR i min lilla låda att det var kul!

Vi var 30 pers blandat från Arboga, Nora och Örebro. Bastusviten hade vi hyrt plus alla de andra hyttarna som låg runt om sviten så alla bodde nära varann.

Det började med förpärla på Maria-källaren i Boga. Gänget samlades och käkade innan bussen från tågcentralen.
En person bangade ur samma dag, så det var bara att ringa och försöka få med någon.
Alla ringde alla vi kände, till slut fick man höra av sig till dom på jobbet om dom ville haka på.
Vem säger NEJ till en gratis kryssning med bastusvit och en härligt blandning på 30 pers?
Alla, som inte hade råd såklart.

FULLT ÖS på bussen till Viking Line och resten av alla båtarna i hamnen. Väl framme drog de flesta av oss till Gustav af Clint-båten på nästa förfest.
Dragen? JAMENVISST.

Sen äntligen var det dags för bordning. JAAAADÅ. Äntligen ombord drog alla till sina hytter med sakerna, drog och käka lite och jag kan säga att det var inte LITE pinsamt. Speciellt med Bojar som var dragen som ett as - att ta en tugga på lite saker här och där och sedan lägga tillbaka det var inte så populärt.

Efter maten var det dags för TAXFREE. Hur kommer det sig att alla i köerna runt Arboga-gänget hade sina korgar fulla med saker som dom själva inte visste om? ;) Hmmm...

MEDVETSLÖSHETS-PARTAJ i sviten. Massa bastubad vart det när vi äntligen tog reda på att hur vi fick igång värmen ;)
Sen ville tjejerna ner på dansgolvet.
Marre och Linda skulle sjunga karaoke - MICHELANGELO med Björn Skifs.
Tokjubel, vi och scenen vart överrumlade av karlar som ville dansa och sjunga med, men tur att vakterna fanns så vi fick sjunga klart ;) GO LINDA, GO LINDA!

Sen var det fullt ös resten av kvällen. Drinkar och shoter i överflöd. Värst va shotarna som Chrille bjöd på. USCH.

Marre hade 6 karlar och halva Afganistan efter sig den natten. Jag har Chrille, Daubner och Linus att tacka för att dom hjälpte mig :)

Klockan 4 va marre trött och ville gå till hytten o sova - men stördes av  Seawall (Sjövall) och hans juffsande med Jenny. Marre gick tillbaka till sviten och klagade.
"Det fixar jag".
Kim tog med sig Jimmy, 2 vattenflaskor och en öl till hytten, öppnade dörren, vrålade och sprutade vatten och bärsa över hela sjövall och Jenny.

Jag var tacksam, för jag fick sova iaf ;)
Somnade 05:00 och gick upp 08:30.
Frulle med Kim o Jimmy.
Aldrig mer.
Vi kommer in i matsalen, Kim ställer sig raklång upp och ropar högt, gärna och till alla:
"ÄR DET NÅGON MER HÄR INNE SOM ÄR BAKFYLLEKÅT? HÖR AV ER TILL BASTUSVITEN."

Matkrig och massa kommentarer till dom som gick runtomkring oss och glodde.
"VA FAN? FINNS DET INTE BACON?!"
"JAG VILL HA BACON!"
"FIXA BACON!"


"Bakis? Mjaaaahaa" :)
Sen var det karaoke. Fredde och Jimmy skulle sjunga "för fet för ett fuck" men insåg efter 2 rader att dom inte kunde texten.
"OK, JAG GER MEJ! JAG GER MEJ!"  - bra gjort Fredde.
Sen gick vi ut på däck och hissa flaggan.
Fredde: "ta kort på det här, jag vill minnas stunden innan jag åker i fyllecellen igen."

Supa supa supa. Vi klev av båten och klev på bussen.
Supa supa supa.
Kom till Arboga - käka, supa supa supa.
Förpärla hos Mr. Burns sen krogen.
Starkt gjort av oss som orkade hålla oss vakna!

Idag är det Söndag.

marrre.bilddagboken.se
- om ni vill se bilderna.




tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0