Har Sthlm-are bara vita skor?

Jahaja, då har man vart i Stockholm igen - och nu har jag faktiskt börjat inhandla årets julklappar!
3 avklarade!

Och så självklart vart det ju liiiiiite till mej själv. Detta är lite av sakerna:
      
Den här köpte jag      Den här var bara    Den lilla svarta
aldrig. Attans!             FÖR underbar.        går alltid hem.


På kvällen vart det middag på TjippTjopp-restaurang. Götti!
Det första man såg när man kom in var en jättebassäng med KARPAR! Mitt bland borden!
Hade det vart en Suchirestaurang hade jag lämnat lokalen på momangen.

Jag måste få säga det - Stockholmare är ett folk för sig. Dom har inga gränser (vilket kan vara kul ibland) men fr det mesta blir man faktiskt förvånad.

1. Ta t.ex. alla viktiga kostymnissar - så fort dom hamnar i en kö ställer de sej och suckar och tittar på klockan. (Kostym har de bara för att de inte vill visa att de egentligen jobbar som teleförsäljare.)

2. På väg till tunnelbanan är det en REGEL att man SKA springa - det kan ju vara förödande att få vänta i 10 minuter.
(En annan som får vänta på stadsbussen i över en timme!)

3. Och man kan alltid ge sig FAN på att står man i rulltrappan, håller till höger så är det alltid någon som har så bråttom till affären att dom måste förbi.

4. Och ALLA Stockholmare har vita skor!
Men det har väl gått LIIIITE för långt när t.o.m. ALLA skyltdockor har vita skor?
Vet ni vad FÄRG är?


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, "vet ni vad FÄRG är?" säger hon som är HELT SVART på bilden nedanför, ha ha ha :D



Tycker om dig ditt cp :D

2008-11-11 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0