TURKIET - sista dagen

(7 Oktober)

Idag var det sista dagen, och det var ett väder som t.o.m. the beachboy tyckte var för varmt.

Han har ALLTID t-shirt på sig, men inte idag!

40graders värme - då mår marre som bäst.


Solade exakt hela dagen, badade och mådde bra.


Mini Pappskalle tyckte att det var konstigt att vi inte hade beställt något att dricka där vi låg, så han ropade från hotellet och frågade om vi skulle ha öl.

"NOT TODAY!"


5 minuter senare kommer pappskallen ner - med ÖL-SHOTS!

Hahaha, du är för söt! Gratis shottar - jooo jag tackar, ja!

Vi gav en liten present till pappskallarna idag - en dansande anka med alla våra namn på, samt en liten hälsning från oss alla. Vi gav den till Maximum och efter att ha lugnat ner sig var han tvungen att gå ifrån.
Han vart så rörd att han nästan grät.


Bussen tillbaka till Antalyas flygplats gick 1.30 på natten, och för att få en chans att lyckas sova på bussen dit (2h) och förhoppsningsvis på planet, så skulle vi hålla oss vakna så länge som möjligt.
Och bästa sätt att hålla sig vaken på - är Panderosa.

Vi sa HEJ DÅ till alla pappskallarna på hotellet, alla gav kramar och som vanligt släppte marre en tår. Och jag såg att även Maximum pappskalle höll tillbaka gråten.

I HATE GOODBYES!

Vi har iallafall Maximums Pappskalles mobilnummer + e-mail, så vi håller kontakten.
Sen Panderosa.

Och även där släppte marre en glädjetår när Recep kom fram med ett litet paket.
"Too you, from me."
Nervöst öppnar marre det - och i ligger turkarnas lyckosymbol inramat i ett guldsmycke.
Tammefan otroligt.

Och även där när vi skulle gå tillbaka till hotellet för att vänta på bussen, släppte marre en tår över att behöva säga hejdå - igen. En puss och kram från alla på Panderosa och till sist av rock-bartendern Adem.
Men även DÄR vart vi stoppade innan vi hann försvinna.
"Here is my phonenumber, and my e-mail!"

Väl framme i Antalya är det taxfree i 1.5 timme innan flyget ska gå.
Planet ska lyfta kl.6 på morgonen - och vad händer?
Klart som tusan att planet blir försenat och vi får sitta i en otrolig värme på flygplatsen och vänta i 40 minuter.

Lyckas sova merparten av flygandet hem, och när vi äntligen ska landa - problem igen.
HUR KAN SÅ MYCKET GÅ SÅ FEL?!

Dåligt väder på Västerås flygplats gör att vi inte kan landa. Piloten vill cirkulera över V-ås i 20 MINUTER TILL och se om vädret tunnar ur, annars får vi landa på Arlanda.
KUL när alla har sina bilar i V-ås! Hur fan ska man ta sig från Sthlm till V-ås?!

Han gör en chansning och vi landar tryggt och säkert i Västerås.
Sa hejdå till min kusin och de andra som var med på flygresan och åkte hem till Nora igen.

Jag gråter av saknad bara jag tänker på Alanya och alla man känner där.

Jag har iallafall lärt mig 4 nya danser!
Och jag har lärt mig lite turkiska, som jag aldrig ska glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0