Lördag i Björkvik / K-holm

Men fyfåglarna!
Vid 2-tiden kom Marre, Jimmy och Kim till Katrineholm, åkte hem till Patrik och lämna
in alla sakerna i kylen (hihi) och åkte till Olympus för att käka. Pizza, ajjemen!
Efter det vart det en liten förpärla hos Patrik med cider, drinkar, öl, konjak, whiskey.. det mesta.
Med Iggy Pop i bakgrunden kunde det inte bli mycket mysigare.
Klockan 17:40 kom Lillen för att skjussa oss ut till Björkvik och den kända ÅRSFESTEN som vi var bjudna till.
Mer mat väntade där, och jag har då aldrig sett en så liten karl ÄTA 3 PORTIONER,
och därefter 2 PORTIONER KLADDKAKA?!
Bandet började spela och Jimmy (som det suckup han är) flåsa in sig hos bandet och fick
efter det vara med och sjunga.
STARKT JOBBAT!
Så går det när man ska smöra! (Och så får JAG höra att JAG är kändiskåt?)

Mycket dans av blandade sorter vart det, Kim ville upp och köra sin ZORBA men musiken
tillät inte riktigt det, eller så var det kanske det att alkoholen inte tog ut sitt rätt ordentligt?
Var nog tur att vi tog det ganska lungt då vi ska på KRYSSNING nästa helg!

Vid 1-tiden slutade bandet att spela och vi var trötta och hör och häpna: HUNGRIGA var vi med.
Lillen skjussade oss tillbaka till Katrineholm´s enda Mc.Donalds och jag har aldrig haft så kul i en Drive-In.
Detta kanske inte alla är medvetna om, men som snabbmatskedja har dom en policy att kunna leverera ordern efter 5 minuter annars ska man få sina pengar tillbaka.
Vi beställde mat för 250 spänn och fick vänta en kvart.
Men vilken lycka det var att få beställa då.
"Det går bra att beställa."
"En Big Mac och co plus en Big Mac till det, och en fanta."
"Något mer?"
"Ja.. en mc.feast med cola."
"Ni kan köra fram."
"MEN VI ÄR INTE KLARA ÄN."
------tyst i microfonen---
"HALLÅ?! VI VILL BESTÄLLA!!!!!"
"Jatack....?"
"Vi ska ha mer på den ordern..."

Och så äntligen fick han beställa allt som vi skulle ha.
Några av meningarna som kom ur Kim var bl.a:
"SKA JAG KOMMA IN OCH HJÄLPA TILL ELLER?!"
"SKA JAG BEHÖVA FLÅ KOSSAN SJÄLV OCKSÅ?!"
"NÄÄ, men tänk om det hade stått ett afrikanskt barn här och svultit! Nu är det bara 4 fetton som vill ha ÄNNU mera mat.. SNABBA PÅ!"
"PENGARNA TILLBAKA, det kan ni ge er fan på!"
"STÅR DET ATT NI HAR SNABBMATSGARANTI SKA NI HÅLLA DET OCKSÅ
!"
K- "Min brorsa jobbar på Mc.Donalds och jag VET att det är såna regler!"
M- "Va? Jobbar Jimmie på Mackedonkan?"
K- "Nää.. Dinners..."
"JAG HOPPAS FÖR ERAN SKULL ATT ALLT ÄR MED NU!"
"Har dom spottat på min hamburkare ska jag tammefan STÄMMA dom!"



Efter en stund kom kassörskan ut med 250kr tillbaka, röt i att "vi packar ner er mat nu" och Lillan skämdes så otroligt för han var tydligen stammis där.
"Du tror att du har det svårt? Jag skjussar på dom här!"

Hoppas Lillen får komma tillbaka som kund!


Bilderna kommer senare ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0