Marre vs. Länstrafiken

Vilken satans resa det vart idag då!
Jag skulle ta bussen till Örebro.
Så jag kliver ner till busshållplatsen där jag bor... men kommer det någon jävla buss?
PERSONAL TACK!!??

De hade glömde den hållplatsen och åkt direkt ner till torget, och åkt vidare till Öret.
Jag ringde Länstrafikens trafikupplysning och frågade vart fan bussen var.

"Nu är det såhär va... att jag MÅSTE in till Örebro och bussen skulle ha vart här för 15min sen, men den har inte dykt upp än."
"Ojdå... nähäää..."
"Och vad tänker du göra åt saken?"
"Jag ska se vad jag kan göra. Kan jag ta ditt nummer så kan jag höra av mig när jag vet något och om jag kan få tag i en bil åt dig?"
"VA? Tror du att jag tänker stå här och vänta på en eventuell bil när jag lika gärna kan gå hem och ta min egna bil?!"

Tanten la på efter att hon fick mitt nummer, och 5 minuter senare stog en taxi vid hållplatsen.
"Hej, jag ska köra ifatt bussen så du får kliva på efter vägen."

Det var precis det han gjorde också.
De hade ringt bussen och den stog efter vägen, full med folk och väntade på endast en person - mig.
Det kallar jag blickar när man kommer på en buss!

När jag väl kom in till Örebro åkte vi direkt till Mullhyttan.
Jocke ska vara med i Blodomloppet nästa vecka. Ett springmaraton.
Fast han ska .. det korta varvet dessutom. I DAMKLASSEN.

Jag dog.

Kommentarer
Postat av: www.lolasmusic.blogg.se

NY het R&B, HIPHOP/RAP, HOUSE, PARTY-LÅTAR på min MUSIK-BLOGG ! Går både att LYSSNA på låtarna och LADDE NED dom . Du kommer inte att ångra dig ;]

2009-08-14 @ 01:41:23
URL: http://lolasmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0