Krångel? Jag får iallafall det jag vill ha

... varit i Öret och shoppat med Jojo!
Dock kom jag bara hem med 3 plagg och en ny kuvertväska. (vad ovanligt att jag köper nya väskor va?)

Jag skulle köpa den fina spets-tröjan inne på Gina, men vilket jävla krångel innan jag fick tag på någon i storlek S. Jag måste tillägga att ett mord höll på att ske inne i butiken. *host*

För er som inte bor i Örebro så ska jag först tala om att det finns två Gina-affärer. Vi var först i G1 och famla runt, jag letade efter spetströjan utan att Jojo visste om det. Jag såg den inte, så efter ett tag gick vi till nästa Gina, dvs G2. Då såg jag tröjan, men tvekade lite innan jag tog den. SJÄLVKLART kom en kossa och tog den mitt framför ögonen på mig!


Marre - "Jag ska slå ihjäl henne!" och börjar gå efter henne i affären.
Jojo- "Men prova den där i M först." - Först? Fick jag döda henne sen? M var iallafall för stor.

Tack vare Jojo fick kossan leva vidare.


 
Sedan gick vi till kassan och frågade om de hade tröjan i S på lager - självklart fanns det INTE. Så vi gick tillbaka till G1 igen och frågade om de hade tröjan i S på lager där.
SVAR NEJ.

Tur att Jojo hade ögonen med sig och såg att skyltdockan i G2 hade samma spetströja på sig.
Jojo - "MEN DU! Gå in och fråga vad det är för storlek på dockan! De brukar alltid ha S!"

Sagt och gjort - kassörskan fick klä av dockan och sälja tröjan till mig.

Är jag jobbig?
Det skiter jag i - jag fick min tröja iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0