Söndag på Stångebro

Söndag!
Sista dagen och endast ELITEN tävlade! Idag är det endast SM-tävlande dårar som kör.
Då körde Johan Thörnqvist och Johan Edlund från Fjugesta. Edlund fick en kanonstart men tyvärr hamnade han i högen där alla körde omkull, så även han fick några över sig. Men han var snabbt upp igen och körde ikapp. Tyvärr tappade han kopplingen och fick kramp i magen efter 3 varv, så han fick bryta. Thörn körde 3 varv och bröt för att han tappade ljuddämparen.

Edlund.


Thörn.


Jag stog ute i skogen med nya handskar samt glajjor till Thörn om han skulle behöva byta.


Även min vän Tommy Hakkarainen från Stockholm körde i Eliten! Han kom på 10 plats!
HEJJA TOMMY!

När han hade gått i mål skickade han ett sms:
"Tack för hejningen! Du är bäst, Marre! Helt crazy! Men du gav mig nya krafter, jag höll nästan på att köra i diket! Puss"
Jag förstog inte riktigt vad han pratade om så jag frågade om jag verkligen hördes SÅ mycket där ute i skogen.

"Jo, du hördes verkligen! Men när du tog av dig tröjan så vart det tyst i mitt huvud... men då fick jag kraft!"
Som sagt, jag ÄLSKAR Stångebro. Där händer allt :P

Vinnaren var ju ingen överaskning. Det var samma kille som har vunnit Stångebroslaget 4 år på raken.
Jocke Ljungren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0