Sveriges Nationaldag

Idag törs man iallafall ha SVENSKA FLAGGAN framme utan att bli kallad rasist.
För idag är det SVERIGES NATIONALDAG.
Jag önskar att vi kunde ha ett likadant firande av våran nationaldag som Norge har, det skulle vara riktigt roligt.

Jag och Jimmy har idag räknat ihop 58 svenska flaggor i Nora.

Vi sov ju kvar hos far och Kristin inatt, och vi skulle sova ute i gäststugan på gården.
Det var mörkt ute när vi väl skulle sova, och som de flesta vet så är jag FRUKTANSVÄRT livrädd för mörker.
Och som taget ur en skräckfilm gick strömmen ute i stugan PRECIS när jag och Jimmy låste in oss där.
ILVRÅL kom från mig, panik och hyperventilerade. Och det är inget ljug!
Jimmy gick lungt in i huset och frågade vad de höll på med, och tydligen så hade någon propp inne i huset gått.
Lätt ordnat och så var strömmen tillbaka.
Så då var det ingen mördare som försökte skrämma livet ur mig ändå!! Vilken lättnad...


Idag har pappa hissat flaggan, sopat botten på poolen vi aldrig invigde igår och så har vi busat lite mer hundarna.
Jag älskar Bamse och Nizze, de är så personliga och så olika, men ändå precis likadana för Nizze försöker bli som Bamse!


 

Kommentarer
Postat av: ♥Sandra♥

:) Ja det är verkligen gott!



Ja jag har haft en bra helg hittills.. du då? :)

2009-06-06 @ 18:19:21
URL: http://lovebysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0