Facket representerar inte medlemmarna

Idag är jag lite upprörd jag kan meddela.
Jag läste en artikel i tidningen om företaget jag jobbar åt, som handlar om vårat varsel.
Tydligen har företaget gjort en jättemiss och varslat för mycket folk så att de måste återanställa en del.

Rubriken löd "Brist på personal efter varsel".
Det roligaste är att varslet är "brist på arbetsuppgifter" som på många andra företag.
Brist på arbetsuppgifter, men måste ändå återanställa för att vi inte producerar tillräckligt?
Där går det inte ihop för mig.
Låter rimligt?

Våran egna klubbordförande i facket gjorde bort sig totalt genom att säga:
"Min bild är att det skett en POSITIV vändning som jag hoppas håller i sig.
Nu har alla något att göra och ingen kan sitta och rulla tummarna,"

Är det det du tycker/tror att vi har gjort?


Lite mer in i texten står det att detta är en "ljusning för företaget".
Där tänker jag inte ens yttra min vrede.

"Den andra varsel- och uppsägningsvågen som lämnar sina jobb gör det i juli/augusti. Då kan det bli svårigheter i produktionen pga personalbrist."

Hur skulle du ta det om ordförande i ditt fack yttrade sig och sa något sånt här?
Ska inte FACKET representera sina medlemmar?



Många på jobbet läser min blogg, men jag är inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker.
Detta är min och många andras tycken, och nu ska resten av Sverige få veta hur OTROLIGT BRA ni sköter detta företag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0