Kryssningen - FREDAG

Nu ska jag försöka sammanfatta kryssningen med början från i Fredags.
Jag och Jimmy kom till Arboga och mötte upp Pettersson, Linda, Sarah, Kim, Nisse, Mimmi, Jonas, Chrille och Annie för att stilla hungern innan bussen till BIRKA PARADISE skulle gå.
Något att dricka var ju självklart :)

Nisse
Vi gick genom torget bort till tågstationen där bussen kom precis i tid med oss. Jag gillade busschauffören redan från början.
"BIRKA PARADISE VAR DET HÄR!! Team Pettersson, är alla här?!"
Alla klev på, och en bra förpärla på bussen med en massa humor från chauffören.
Jonas är numera känd som "bajsmannen" då han lyckades sätta stopp på busstoaletten.
Hela bussen fick veta vem han var och vilket gäng han kom från.

"En busschaufför, en busschaufför! Det är en man med glatt humör! Och har han ej ett glatt humör - då är han ej en busschaufför!"

Vi stannade till i HalstaHammar för att plocka upp två personer till och tog även en liten bensträckare.
Värsta alkisen kom då fram och började fråga om han fick åka med oss till -vart-han-nu-skulle-åka.

"Vem är chaffis? Jag måste få prata med han..."
"Det är jag." Svarade Jonas snabbt då chauffören hade gått iväg och rökt.
"Kan jag få åka med"?
"Nej tyvärr, vi ska åka till Stockholm. Den här går till Birka Paradise och busen är full".

Just i perfekta ögonblicket kom våan riktiga chaufför.
"DÅSÅ.. Nu åker vi igen, gänget!"
Alkolisten såg förvirrat på chauffören och sedan på Jonas.

Vi kom fram till Stockholm och vi alla gick till Gustav af Klint-båten och fortsatte festandet där innan vi skulle kliva på Paradiset. Väldigt mycket roliga kommentarer fick vi.
  

BORDNING.

Göra sig iordning lite snabbt, massa fotograferingar sen var festandet igång.

Jag och Linda.

Senare på kvällen träffade jag min vän Milad och hans kompis.
Dom bjöd på drinkar och massa underhållning.
Jag och Linda fick ha en liten danslektion för några personer inne på CopaCabana-dansgolvet.
Men någon karaoke vart det aldrig då vi kom alldeles för sent :) Rätt så skönt, då slapp man göa bort sig denna gång!

Det var en massa springande över hela båten PRECIS hela natten.
Jimmy däckade som vanligt, fast klockan två denna gång!
En timme längre än sist, jag är stolt över dig ;)

Jag slocknade nog vid halv 4 (men jag var duktig och somnade i hytten iallalfall).
Jag vaknade till när Kim kom in i hytten och la sig, men aldrig att Nisse kom.
När jag vaknade klockan 8 nästa morgon fanns det fortfarande ingen Nisse i hytten.
Jag duschade och hann piffa till mig precis när Nisse kom innanför dörren.
"Vart har du varit? Sovit på bortaplan?"
"Näääfan, jag har inte sovit allt. Jag har vart uppe på soldäcket med några brudar hela natten."
Starkt jobbat att vara vaken 36 TIMMAR.

Kommentarer
Postat av: vesna

Joo de vare men hittade inget bra erbjudande.. dom höjde priserna under helgen.. så är inne på ving, apollo etc hela tiden, och väntar på ngt bra :)



när vare ni skulle åka?

2009-05-31 @ 20:42:46
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det var riktigt härligt!

2009-05-31 @ 21:36:57
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0