Va?

Jag fick något konstigt i brevlådan häromdagen.
Ett brev där det står "RÖSTKORT från valmyndigheten".
Är det dags att rösta på politikpartier igen?
Moderaterna kan väl ändå inte vinna IGEN? Se hur dåligt de här åren har blivit...
Om jag bara kunde så skulle jag skylla lågkonjukturen på moderaterna.

Det är i såna här tillfällen jag ska prata med folk om olika partier så jag själv kan bilda mig en uppfattning och kanske få en idé om vad jag ska rösta på.
Jag vet absolut ingenting om politik, vad de olika partierna står för och vad de ljuger om.
Så är det ju. Alla partier ljuger för att få så många röster som möjligt.
Frågan är bara: vems lögn låter bäst? Vems lögn låter mest rimlig och trovärdig?

Jag kommer förmodligen rösta på samma som förra gången.. UTAN att veta varför!
HA!

Förra gången det var val hade vi en jättediskussion på jobbet och en av mina dåvarande kollegor är extrem folkpartist.
Han berättade så fint varför man skulle rösta på dem och absolut inte på något annat.
För då var man korkad.
Om man inte tyckte som han.
VA?

Men såna diskussioner är riktigt roliga, för jag försökte ta en annan väns sida och berätta varför hon (och även jag) röstade på det parti vi röstade på, och han satte igång med sitt snack.
Och jag med mitt.
Och han fortsatte med sitt.
Och så hade grälet startat.
MEN JAG GAV MIG INTE.


Varför ska man aldrig berätta för andra vad man röstar för?
Vågar man inte stå för det man röstar på, eller vad?

Kommentarer
Postat av: dookie

Näru, det är inte det vanliga valet ännu, där man väljer moderaterna eller vänsterpartiet ;) detta handlar om vilka som ska sitta med och bestämma i EU, typ. haha. jag vet knappt heller, men tror inte utgången spelar så stor roll. vi lär inte märka nåt over here.

2009-05-18 @ 16:25:10
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Kristine

Vad vill du veta......

2009-05-18 @ 22:15:10
Postat av: Kristine

Vad vill du veta ..... kan nog svara på en hel del och jag tänker inte tala om för dig hur DU ska rösta

2009-05-18 @ 22:17:24
Postat av: Åsa

Jag skyller lågkonjukturen på Moderaterna, även allt annat dåligt som händer!

2009-05-18 @ 22:23:32
URL: http://mrscash.blogg.se/
Postat av: Tjälle

Jag fick oxå ett dådant där lustigt EU kuvert.

Efter som jag inte har rösta inn oss i EU, så kan jag ju inte rösta på någon innom EU.

Det vette fan vad EU har gjort för bra som skulle kunna få mig att rösta på överviktiga kärringar och gubbar. Divor som skiter i småfolket och håller på med att diskutera saker som dom knappt kan stava till. Alla gubbar har vit skjorta och slipps medan kärringarna gör slingor i håret och försöker se ut som 15 år :) Total flopp! Blir dom arbetslösa?

Oh nej, dom sitter och räknar fettvalkar samtidigt som dom kammar in 90 000 spänn i månaden.

Om man skall ha en röstning, så skulle det vara att rösta bort 75% av alla divor som bara finns med för syns skull. För att få vara med i smeten.



Shell

2009-05-19 @ 16:30:08
Postat av: Philippa

eu-val... egentligen skitsamma eftersom vi inte har något att säga till om i EU typ...

2009-05-19 @ 16:49:23
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

Sv: hehe, jag kanske kan ge lite privatlektioner.. typ att ju fler invånare ett land har desto fler mandater får de.. ju fler mandater desto större möjlighet att påverka något...

med andra ord, det som gynnar sverige missgynnar i många fall andra länder som tillsammans kan knäcka sveriges förslag löjligt lätt...

2009-05-19 @ 17:28:46
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

och vill man ha ett part som värnar om yttrandefriheten ska man välja piratpartiet, vill man att miljön ska ha största utrymmet så är det miljöpartiet som gäller... hugget som stucket för mig

2009-05-19 @ 17:30:35
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0