Norden need its restaurantflower...

Vad var det jag sa?
Den här restaurangen behöver mig! Titta bara på igår..
Jag jobbade inte på hela kvällen och det resulterade i katastof. Vi hade bara 10 bord på hela kvällen och i vanliga fall har vi nästan 40. De tog fel beställningar, gav fel mat, alla var arga på varandra och det var allmänt dålig stämning. Ingen kunde koncentrera sig på det de gjorde.

Jag t.o.m hörde bakom baren när de gjorde fel, när de började tjaffsa och skyllde på varandra. Men jag brydde mig inte. Jag nästan njöt av att höra hur mycket som gick fel, pga att jag inte var där.

Efteråt sa de något om att jag sprider glädje i restaurangen och att allt gick åt helvete bara för att jag inte jobbade och yada yada. "Just one night you didnt work and look what´s  happened, it´s like you took everybodys energy away." Kan hända ;)

"You are our restaurantflower" får jag höra nästan dagligen från alla. Kanske dags för ännu en löneförhöjning då? ;)

Kommentarer
Postat av: Mama

Ja gumman, du ÄR en glädjespridare. Du ser och hör att de behöver dig !!! BRA, jag tycker också att det skulle resultera i löneförhöjning. Det får du tala om för Big Boss haha...Puss

2010-08-16 @ 08:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0