Ödets ironi

Låt säga så här:

Jag är hemma hos en vän och sms:ar till en gemensam bekant att vi är hungriga, vad vi vill ha för mat och väntar på att han ska komma med hemkörning.

-inget svar-

Och eftersom vi vet att han bryr sig väldigt mycket om mig och gör allt jag ber om, men svarade inte på mitt sms, så vart jag sur.

"Vet du vart Marre är?" skriver hon för att göra honom orolig.

"Hon är hos dig" får vi till svar efter en stund.
IDIOT! Hon kan ju inte fråga honom vart jag är när jag själv just har skrivit till honom?


20 minuter senare ringer det på dörren och han står där med våran mat, snäll som han är.

"Var är Marre?" frågar han och kliver in och ser mig sitta i hennes soffa.
"Öööh, HEJ! Vilken tid det tog! Var har du varit?"
"Jag hade körning. Jag gjorde eran mat så fort jag kom tillbaka."


Här snackar vi gratismat OCH hemkörning, och jag säger inte från vilken restaurang ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

är de den jag tror att de är i linde?

2010-01-28 @ 21:34:08
URL: http://maddedahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0