2 dödsfall i Alanya

Igår omkom två småbarn i Alanya.
Anledningen var för att de befann sig på stranden fast stranden var avstängd pga 3meter höga vågor.
Trots att det var förbjudet att vistas på stranden så lät två turkiska familjer sina barn leka i de höga vågorna och barnen drunknade.


Bilden är tagen kl.3 på natten,  så det syns inte hur höga vågorna är egentligen.


Min fråga är då:
Är jag känslokall som inte tycker synd om dessa familjer?
De får skylla sig själva som släpper iväg sina barn att leka ensamma på stranden när den är avstängd.

Nej tyvärr, jag känner inget medlidande till dessa familjer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

veckans blogg pågår från och med idag,

ni som vill va med läs på bloggen, :)

puss!

2010-06-26 @ 12:09:49
URL: http://amandaakareliusson.blogg.se/
Postat av: Mama

Hej Gumman, Håller helt med, familjen borde vetat bättre, daremot måste barnen haft en hemsk upplevelse innan de blev medvetslösa.... försök att ha det bra iaf. Obs.. Glada nyheter, din kusin T blir pappa i december, din kusin 2 M får sitt efterlängtade barn senast sommaren 2012 från Kina.Livets pusselbitar börjar trilla på sin plats. Puss och Kram från oss i Sverige.

2010-06-26 @ 13:31:44
Postat av: Jen

Hallo,



Hmmm... ja lite känslokall ändå!

Helt klart fel av familjerna att befinna sig på stranden med barnen när det är så höga vågor och den är avstängd!

MEN, det är ändå, trots allt två små liv som inte längre finns... Nått hemskare kan jag inte tänka mig, och jag tror nog att dessa familjer ALDRIG någonsin kommer att kunna förlåta sig själva för att de lät barnen bada. Usch... stackars människor och stackars barn :(



Ha det så bra!

Snart e jag oxå nere i Alanya :)



kram kram

2010-06-27 @ 20:43:47
URL: http://guzelicious.se
Postat av: Linda

Kanske inte behöver tycka synd om föraldrarna, daremot om barnen som omkom och deras eventuella syskon och andra slaktingar som inte hade nagot ansvar för detta.. Riktigt tragiskt.

2010-06-30 @ 11:32:18
URL: http://meandrunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0