Svar:



Hej!
Jag fick jobbet tack vare alla kontakter jag har skaffat mig under alla år som jag varit där på semester.
Eftersom det är förbjudet att jobba i Alanya (förutom för de som är turkiska medborgare) så är det väldigt svårt att få arbetstillstånd där, vilket resulterar i att alla jobbar svart. Även de flesta turkar eftersom de behöver "försäkringar". (jag minns att de flesta turkar sprang för livet när Zabita-poliserna kom åkande, just för att dessa poliser kan se till att turkarna kan hamna i fängelse om de kontrollerar och ser att de inte har en försäkring.)

Så mitt enda tips jag kan ge är att prata med dem du känner i Alanya, så kan de fixa in dig på restaurangerna eller diskoteken du vill jobba på.

Puss


Kommentarer
Postat av: Therese

Passar på att fråga när du ändå har tagit upp dethär med jobb. Hur "rädd"/försiktig behöver man vara om man jobbar där, eftersom man egentligen inte får. :P

Hur löste du det när du jobbade och polisen kom?

Blir det Norden för dig nästa säsong också?

Underbar blogg btw. :)



2010-11-09 @ 20:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0