Roliga uttryck!

Hihi.. jag lyssnade lite på en svensk familj som satt och pratade här på Hasir igår, och när man bara pratar engelska nästan hela tiden så glömmer man ju bort en del roliga fraser och ord på svenska.

Jag hörde iallafall mamman i familjen prata och hon funderade en massa på hur man skulle gå för att komma ner till hamnen och hävde ur sig: "Asså, fan vet om man inte måste gå den dära vägen ditåt..."

HAHA... "fan vet" tyckte jag lät så roligt. Det låter säkert inte så kul för er som läser här nu, men jag tyckte det var kul. Har inte ni någon rolig fras ni kan dela med mig? Vill höra mer!

JAG VILL VETA MER ROLIGA UTTRYCK!


Kommentarer
Postat av: Mama

Om det är bråttom så har jag hört "Nu brinner det i knutarna". Om någon person tolkar saker och ting som de vill så " han tolkar det som fan läser bibeln". Kanske inte så roliga men men:) Puss

2011-07-29 @ 09:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0