Tips för trötta ben:

Nu verkar det funka att ladda batteriet till datorn igen.
Jag fattar inte, varje sommar jag är här är det alltid något problem med datorn. Kan det vara pga värmen? Fuktigheten kanske?

However, jag har fått ett bra tips från en gäst här på Hasir. Hennes mamma är massörska och hon sa att om man har ett jobb där man ständigt står upp, går mycket och har ont i benen så kan det hända att man lätt får åderbråck när man blir äldre. Och vem vill ha det?!

För att förhindra detta med 70% kan man varje dag/kväll efter jobbet lägga sig ner med benen rätt upp i nästan 90 graders vinkel. Åderbråck är ju när venerna i benen vidgar sig för att för mycket blod inte ciskulerar runt. Genom att lägga sig ner en gång om dagen och hålla benen högt över huvudet så låter man blodet cirkulera mer och därmed förhindra åderbråck.


Jag har gjort detta nu i 4 dagar och känner redan skillnaden i benen!
Varken benen eller fötterna värker lika mycket som förut.



Testa ni också!
Dessutom förhindrar ni risken att få åderbråck när ni är typ 60 ;)


Kommentarer
Postat av: johanna

Har lagt upp en ny veckans blogg tävling nu så det är bara att anmäla sig! :)

2011-07-26 @ 12:52:41
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

HUr mycke betalar ni i hyra för er lägenhet i månaden? Bara nyfiken:)

2011-07-26 @ 16:12:49
Postat av: Anonym

2011-07-26 @ 20:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0