Bildregn fran Newros-festivalen

Jag kan inte sluta titta pa alla dessa bilder, blir sa glad och jag hör fortfarande trummorna fran allt spelande, alla glada manniskor! Och vet ni det roligaste? Helt plötsligt dök svenska flaggan upp bland publiken! En kurd fran Sverige var dar och firade :)

Men jag maste saga att i början var jag riktigt radd, nar vi gick till festivalen. Det stog 1000 poliser med k-pistar överallt och tittade pa en nar man gick förbi. Egentligen behövde jag inte vara radd eftersom de var dar för att halla ordning pa allting. Men anda, vem ar van att se laddade k-pistar mitt ute pa gatan?

Folket pavag till festivalomradet :)





Pa vag till omradet saldes det en massa schalar, armband, huvudbonader och annat kraffs i Newros-fargerna! Rött, gult och grönt. Sjalvklart köpte jag ett ''snöre'' dagen till ara.


Diyarbakırs folkdrakt bars av bada kvinnor och man. Denna söta flicka var jag bara tvungen att fota, sa sööööt!


Mitt sallskap :)


Festivalen inleddes med att hylla friheten!
Sjalvklart betyder V-tecknet olika i olika lander och kulturer. Har betyder det frihet.




Sen var dansandet och all musik igang för fullt!




Aven jag provade! Det var jattekul och alla ville dansa brevid mig bara för att jag var turist.











Hihi, ar det bara jag som tycker att gubben ar ruskigt lik GREKEN pa varan turkiska yoghurt hemma i Sverıge?


Min nya jacka, förresten!




Och dar dök svenska flaggan upp!



Vid flaggan traffade vi norskarna! Jattetrevliga och roliga! Visst ar det kul att vara kandis för en dag? ;)

Det roligaste med norskarna var att de kande inte till en enda turistort i hela Turkıet. Vad ar Alanya, Marmaris och Side liksom? Men Diyarbakırs NEWROS visste de om! HAHA!





Mer bilder kommer sen.

Festivalen slutade 4 timmar för tidigt för det var uppror och protestanterna skulle ut pa gatorna och fıghtas. Vi var radda som fan sa vi drog hem. Men OJ innan vi kom hem, det var poliser, helikoptrar, k-pistar, tear-gas och slagsmal överallt! Sa vi hoppade pa en buss och kom hem lugnt och tryggt.


Kommentarer
Postat av: Mama

Vilka fina bilder, förstår att du tyckte det var kul. Du måste ha träffat mycket nya människor. Allt bra fortfarande hoppas jag. Kram

2011-03-21 @ 12:44:43
Postat av: Mama

Hur kunde jag veta att du skulle köpa den kappan. Skitsnygg faktiskt.....Kram igen

2011-03-21 @ 12:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0