En promenad i Diyarbakir

Det vart ingen 3D-film igår.

Vi sprang mest runt och letade efter en toalett till mig! Haha, här finns det knappt några "vanliga" toaletter som vi har hemma i Sverige, en stol som man sitter på med andra ord. Här är det ett hål i golvet som man sitter gränsle över. Och jag klarar verkligen inte av att sitta över en sån!

Jag vet, efter 5 månader i somras så borde jag ha lärt mig, men då levde jag faktiskt i en turiststad så då fanns det "normala" toaletter. Hemma hos Kadir finns en normal, tack och lov. Men här verkar det inte finnas någonstans förutom på shopping-gallerior, och igår kväll var alla gallerior stängda. Kan ni tänka er min panik?

Här är iallafall lite bilder från en annan jättefin park vi gick igenom igårkväll:











Någon toalett hittade vi dock inte, så vi alla gick hem till Sibel´s lägenhet och jag lånade hennes - turkiska toalett.
Yes, jag har för första gången gjort det.


Pris till mig.


Kommentarer
Postat av: V

vackert. e de mycke festande där?

2011-03-17 @ 07:38:14
Postat av: Mama

Väldigt vacker ser det ut att vara. Allt bra hoppas jag, du ser inte jätteglad ut på bilderna. Ta vara på tiden och ha det bra snart är du hemma i gamla vanliga livet igen. Puss

2011-03-17 @ 09:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0