Idag:

Idag har basaaren varit pa gatan dar vi bor.
Basaar ar det tydligen varje dag men alltid pa olika gator. Sa idag har jag inhandlat det jag alskar mest bland frukter; KIWI!


Köpte aven nagot som heter Bastık, det ar gjort av vindruvor som man kokar och sedan bildar till ett kanongott ''bröd'', sött men jattenyttigt! :)


(Bastık ar mycket godare an det ser ut, jag vet vad ni tanker nar ni ser det har)

Efter det gick vi tıll en restaurang för mat och idag vart det Tavuk şiş (kycklingspett) och sjalvklart vart det ayran till det <3 Det ar nastan aldrig turister har sa nar det kommer ett nytt ansikte vill alla sa garna bjuda till lite extra sa vi fick turkisk pızza pa köpet, direkt ifran chefen av restaurangen.



Imorgon ska vi alla upp tidigt för att aka till Diyarbakır och stanna dar i nagra dagar, sa man hinner med allt dar!! Jag har spanat in en massa saker jag ska köpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0