İyi akşamlar!

(God afton).

Vi har precis atit middag, makaroner med yoghurt, tomatsoppa med grön peppar och turkiskt ris. Smakade bra som alltid :)
Idag har vadret varit underbart, molnfritt och ganska varmt. De 2 första dagarna var det ju ratt molnigt och regnade litegrann.
Vi har kollat runt lite i centrum igen och jag hittade en underbar sko-affar som jag antagligen kommer spendera en del lira i.

Vi passerade aven Çumartesi-basaar (Lördags-marknad), och det var lite annorlunda jamfört med Alanyas basaar. Nastan bara kvinnor som var dar, nastan som om det var deras jobb att fixa mat till hemmet.

Nagot som ar annu mer förvirrande ar alla dessa cafeterior.
Det ar nastan ''förbjudet'' för kvinnor att visa sig ute pa cafeterior, det ar bara karlar som gar ut för att dricka te och spela. Sa nar jag och Kadir gick till en cafeteria för att traffa hans vanner kande jag mig lite uttittad. Hehe.. Ett ensamt lam bland vargar, skulle man kunna saga.

Alltsa, det ar inte förbjudet, men eftersom det ar karlar som dominerar pa dessa stallen sa valjer kvinnor att inte ga dit. Hehe, I do it my way ;)


Hoppas ni fatt lite lasnining under kvallen nu. Snart ska jag och Kadir ut pa kvallspromenad. Det finns ju anda ingen elektricitet inomhus sa det finns inget att göra.


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0