Det här med spöken, andar och orber...

Igår var jag, Helena och Tom hos en väninna till Helena, som tydligen kan se andar.
Jag själv tror inte på sånt som jag inte kan se, men skulle gärna vilja tro på det eftersom jag tycker det är ett intressant ämne.

DOCK, så visade den här kvinnan en bild på orber som gjorde mig lite fundersam..
Ni vet väl vad orber är? Det är dom här irriterande prickarna som är med på varenda jävla bild som man tar i mörker med blixt.. oftast förstör de ansiktena på en och man blir så arg.


(orber is massor).

Många vill få det till att orber är något slags andligt att dessa prickar är i närheten av andar, medan en annan är övertygad om att dessa irriterande prickar är damm, vattendroppar, snö eller liknande som är mer upplysta av blixten i kameran än resten av bilden.

Men igår visade den här kvinnan mig som sagt en bild som faktiskt gavmig gåshud. Hon hade, en mörk kväll, tagit en bild på sitt hus uteifrån och fått med en massa orber. Det som störde mig var bilden där alla orber var samlade över huset och bildade en dödskalle.

Scary, va?

Sen tror jag också att dessa människor som "ser" andar och sånt, bara ser det för att de VILL det, och är övertygade om att det finns. Tänk er själva, är man övertygad om att något finns så kan man lätt inbilla sig att man ser det framför sig.


Tror ni på det andliga?
Eller vill ni bara tro på det?


Kommentarer
Postat av: Mama

Jag tror stenhårt på det. Har själv upplevt/hört något/någon på en del ställen jag bott...scary

2011-11-22 @ 15:05:06
Postat av: Denise

Jag tror också på andar! Upplever många gånger grejer hemma i mitt hus.

2011-11-23 @ 12:05:51
URL: http://denander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0