Tror ni på ödet?

Nu är ju jag varken religiös eller troende på varken det ena eller det andra (fast jag försökte lura min pappa att jag konverterat om till muslim och han skrattade ut i högan sky).
Jag tror inte på ödet, alltså inte på "om det är meningen att det ska ske så sker det"-trams, jag tror att det är vi människor som skapar våran egen framtid och det som sker är på grund av de val vi har gör. Inget annat än vi själva skapar det som händer...

Och Kadirs föräldrar har ju nu varit i det heliga Mekka, och vill ni veta något gulligt? De tänkte på mig därborta, de har köpt ringar och halsband som inte är av dess like!!


Men jag tänker inte bli troende iallafall bara för att de är snälla mot mig..

Inte för att Mekka har något med ödet-grejen att göra, så varför jag skrev det ovanför har jag ingen aning om.

Tror ni på ödet?


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag tror absolut på ödet =) intressant att höra / läsa andras åsikter kring detta

2011-11-17 @ 14:56:03
Postat av: Mama

Ja jag är ju så dum så jag gör det :)

2011-11-17 @ 14:58:42
Postat av: Anonym

Är du och kadir tillsammans?

2011-11-17 @ 19:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0