Dim Cave & Bananagarden

God dag!
Vilken otroligt rolig dag det har varit idag! Jag har fått se så mycket nytt som jag aldrig trodde jag skulle vara intresserad av! Jag har varit på en banana-garden, (Bananodling blir det väl? Bananträdgård?) mandarin- och papaya-trädgård. Så himla kul att springa runt bland alla palmer och andra träd (om man bortser från alla djur som hängde i träden), man kände sig som i en djungel med alla palmblad som slog en i ansiktet.

Hur kom det sig att vi kom in på en bananodling då?
Jo, vi åkte upp till DIM CAVE!! DET NI! Det är nog bland det häftigaste och finaste jag har sett! (konstigt att varje gång jag upplever något så är det alltid det vackraste.. men det här toppar allt jag har sett i Alanya).

Vi åkte förbi DimRiver och åkte lite vilse uppe i bergen, men efter ett tag så hittade vi och inget kunde stoppa oss att gå in i grottan. Denna grotta är 360 meter lång och går rätt neråt i berget. Man kan välja åt vilket håll man ville gå, 50 meter åt ena hållet eller 310 meter åt andra hållet. Först tänkte jag banga, för ingången till 310 meters-sidan var nästan trång och man fick lite cellskräck. Men när man väl kom in så gick det bra!

Jag har så mycket bilder att visa er, så ni anar inte!! Jag ska sätta mig nu och fixa till bilderna och försöka lägga u dem ikväll!

Hoppas ni har tid att vänta lite!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Mama

Det var den grottan vi talade om eller hur. Nästa år vill jag också dit. Puss, älskar dig. Hälsa Kadir.

2011-09-29 @ 15:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0