23 dagar kvar...

...till Alanya!

Godmorgon!
Jag har fått lite frågor på sista tiden som jag tänkte svara på, såhär på "morgonkvisten" (lunch).

När åker du hem till Sverige igen?
Jag åker nog hem tidigt i Oktober, det blir alltid sånt himla krångel på flygplatsen när man ska visa upp sitt förlängda visum, fast polisen säger att jag får utnyttja 15 dagar efter att visumet har gått ut.

Vad saknar du mest när du är i Alanya så länge?
MINA KATTER!
Värre mamma-grisar än mina katter har jag aldrig träffat på! Speciellt min lilla Diesel, vart jag än går följer han mig, sover jag så sover han - på min kudde. Äter jag så äter han, ser jag på TV gör han det med. Och så fort jag inte är hemma får jag alltid höra av mamma att Diesel sitter vid dörren och jamar av förtvivlan.



Brukar du köpa nått spec när du är i alanya? kläder? sovenirer? presenter?
Nej inte direkt. Jag köper jeans (bra kvalitet och billigt), och lite presenter till packet här hemma, (läs; Linde-gänget). Jag har också köpte grejer till pappa och mamma. Jag köpte t.ex en jättesnygg Hugo Boss-plånbok till pappa sist. Ja, ni vet ju hur det gick, världens bästa kommentar!

Min motivation: "Du köper ju aldrig några märkesgrejer, så jag tyckte du skulle ha den".
Pappas svar: "Märkesgrejer? Vad tror du att det här är då? Äkta vara?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0