Utflykt

Men åh, så tankspridd jag är!
Jag glömde ju säga vad vi gjorde på rasten igår! :)

Mamma och Yvonne var på hotellet och fräshade sig, och jag trodde att jag och Kadir skulle hem och sova för jag var så sjukt trött!

Men nej då.. Istället för att svänga av mot lägenheten åkte vi hela vägen upp mot Kale (borgen) och åt GÖZLEME! (turkisk pannkaka typ).

Detta är något jag tycker alla ska prova när man kommer till Alanya, ta Borg-bussen (buss nr.4) och kliv av mitt i ingenstans på vägen till borgen. Ni ser så himla mycket mer!

Vi hade ju scootern, och stannade till vid en gammal tant och det visade sig att hon hade en liten hörna med kanske 5 bord bara, och stekte Gözleme.

Så himla mysigt att sitta på något som INTE var en restaurang. Det kändes som ett jättefattigt ställe för vi sat bland tuppar och höns! Haha.. Men det gav en viss känsla iaf, och Gözlemen var skitgoda! Tog 3st, två med ost och en med potatis och drack såklart Ayran till det. Tantens man kom fram och frågade om vi ville ha bestick men vi tackade nej, det smakar ju mycket bättre om man äter med fingrarna ;)

"man måste förstå Gözleme för att kunna äta sådär" sa mannen till mig och var jätteglad över att jag är med händerna. Så gulligt!


Kommentarer
Postat av: Christina

Hei,bare lurte på om du var å finne i Alanya i oktober? :)

2012-08-31 @ 14:12:23
URL: http://christinaamundsen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0