Långpromenad!

Godmorgon!
Jag hann aldrig uppdatera igår för vi var på middag hos Anna och Rico igen, tillsammans med Ali och Jeanette, Haci och Charlotte, Akif och Selina :) Var riktigt mysigt! Middagen bestog av Tavuk sote (kycklinggryta) och massa ris och självklart kan en turk aldrig äta någonting utan bröd.


Men vilken långpromenad vi tog igår på dagen! Igårkväll började regnet igen och ska tydligen hålla i sig några dagar, så vi passade på, (kom tillbaka till hotellet precis när regnet började). Vi gick hela strandpromenaden ända bort till tunneln på Kleopatrasidan.
Vet ni vilken jag menar? När man kommer ifrån Antalya-hållet till Alanya så rundar man ju ett berg och ser över hela Kleopatrastranden, och när man lämnar Alanya så åker man igenom en tunnel ut.

ANDRA HAMNEN, om jag säger så då?! Ringer någon klocka?
Annars kan jag ju alltid visa bilderna istället ;)












Någon som vet vad dessa blommor heter?
De växer på träd!!


Kommentarer
Postat av: Mama

Det var ingen dålig promenad vill jag lova, det måste ju vara närmare 1 mil enkel väg... Jättefin blomma ser nästan uta av vara någon typ av orkidee, men vet inte. Fin var den iaf. Ha det riktigt bra och sköt om varann. Puss & Kram älskar dig hälsa Kadir. Och hälsa även till Eli.

2012-01-06 @ 10:39:35
Postat av: Anonym

Tycker det ser ut som avocadoblommorna som växer i närheten av min lägenhet. Kolla nere vid Grand Zaman där finns avocadoträden!!!

2012-01-06 @ 19:57:54
Postat av: Anonym

Om man vill hyra en lägenhet inför sommaren i alanya, i ungifär 2 ½ månad, vart ska man då vända sig? Jag har sökt på google efer att hyra lägenhet där men jag vill ju ha något seriöst. Skulle vara bra om du kunde tipsa nått :)

2012-01-07 @ 19:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0