Side och Manavgat, del 2

Lite mer bilder från Side och Manavgat: (jag tror jag glömde nämna att hela ruin-området har varit en inhägnad stad, med både teatrar, kungahus och även sjukhus! Ett helt "landskap" alltså).








(denna byggnad är/var 6 pelare bred, och 9 pelare lång).



Vi gick aldrig in i "teatern", tyvärr.


Denna "gång" har jag för mig kallas "Lion´s gate". Jag kan tänka mig att det har varit en stor sal, med höga pelare längs stenväggarna och att ers kungliga stenhög satt på sin tron längst in i salen.


Längs den här väggen/rännan har det förmodligen runnit vatten på den tiden. När jag har tid ska jag rita upp en bild av hur jag tror att det har sett ut.





(man kan tydligt se att det varit hus/rum byggda).





Säger bara en sak; ruiner överallt. Allt har fallit ihop så det är därför det ligger stenar över hela "riket".







Efter allt det antika vart det ännu mer antikt; shoppingen inne i Side.
Hihi, skoja bara, men hela Side kändes otroligt gammalt!


Kommentarer
Postat av: Mama

Va roligt att ni tog er till Side, otroligt fina bilder, måste ha varit en upplevelse. Hur var Manavgat river och vattenfall vid den här årstiden. Vi har ju också varit där !! Puss

2012-01-20 @ 06:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0