Irriterad!

Alltså.

Jag vill inte säga att jag är snål. Jag älskar att ge och bjuda andra. Att ge presenter är väl det roligaste som finns?!

Men ibland blir jag irriterad.

Som nu, några dagar. "M" här på Hasir bor utanför Alanya och kan inte alltid ta sig hem och duscha på de korta raster som vi har. Alltså. Då har vi låtit honom åka hem till oss och använda våran dusch.

Inga problem liksom.

MEN! När han använder och skitar ner MIN handduk blir jag arg! Tar man inte med sig egna saker om man ska hem till någon?! "det är ju bara en handduk". FINE, det är det.

Men den var ren innan, nu har den fläckar. Och så börjar de skratta åt mig när jag säger åt dom att INTE använda mina saker utan att fråga??!! Åååh så irriterad.

Och så är det JAG som blir stämplad som snål?!

Hur skulle ni reagera?!


Kommentarer
Postat av: Theresé Lindholm

Precis på mamma sätt!

Passar det inte får dom väl gå skitiga!! Dom får ju låna din dusch!! Räcker inte det??

2012-07-10 @ 16:23:10
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tror tyvärr det är rätt typisk turkisk mentalitet att bara ta för sig och inte fråga. Bor själv i Turkiet och aktar mig noga för att lämna något på gården/utanför för då "lånar" folk gärna. Våra solstolar har jag lagt stor lapp på med "Dokunma" skrivet för vissa grannar "lånar" dem men jag vill inte ha andras blöta rumpor på mina saker.

2012-07-10 @ 22:29:24
Postat av: Lennart Pettersson

Gillar din blogg! Faktiskt väldigt intressant på något vis.

2012-07-10 @ 23:35:42
URL: http://porthos62.blogspot.com
Postat av: LaReina

Jag hade en vän, med betoning på "hade", som aldrig brydde sig om vems handduk han tog, men inte nog med det... han avslutade alltid med att torka fötterna i den, för att sedan lämna den på golvet.
"Med sådana vänner behöver man inga fiender."

2012-07-11 @ 15:16:44
URL: http://blogg.lareinapresenter.com/
Postat av: Angelique {kinkykitten}

Alltså om man nu vet att man kommer låna dusch.. varför inte ta med sig egen handduk då?

Svar: Exakt min åsikt! Därför är jag så irriterad
Marre

2012-07-12 @ 01:38:48
URL: http://kinkykitten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0