Religion och sex går hand i hand?

Alltså.

 

Jag tror inte man riktigt kan kalla killarna här i Alanya för RIKTIGA muslimer. På riktigt. De flesta killarna raggar och raggar efter tjejer varje kväll, och om de lyckas så går det hem.

 

Då ifrågasätter jag... Säger inte deras religion att man ska vara gift med kvinnan man har sex med?

Och det här med stranden... De ska väl inte titta på halvnakna kroppar ens? Och vem gör INTE det liksom?

 

Men så har jag hört också att den heliga boken Koranen är en tolkningsfråga beroende på hur man läser den? Jag blir så förvirrad ibland att jag kommer på mig själv att ställa de mest dumma frågorna till Kadir.

 

När jag var hemma hos Kadirs familj i Bismil (Diyarbakir) så vart jag överraskad att de lät oss sova i samma rum eftersom vi inte är gifta. Till en början respekterade vi att inte sova i samma säng, tills vi hittade nyckeln till rummet ;) hihi... Jag behövde inte täcka håret med någon slöja, eller ha några, i våra ögon, "konstiga" kläder. Men hade detta varit i t.ex Irak hade jag säkert inte ens fått ett hudparti fritt från 5 lager kläder...

 

Nej hörrni.

Koranen är nog en tolkningsfråga, därmed är inte alla muslimer av samma åsikter.

Vad tror/tycker ni om religioner överlag?

Jag kan med egna åsikter säga att jag tycker alla religioner är B-S! Jag tror inte på något, och jag är lycklig så.

Det betyder inte att jag inte respekterar andras åsikter.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tack!! :)

Nej "Alanyaturkar" är definitivt inte "äkta muslimer".
Men man tolkar som sagt olika ;)

2012-07-19 @ 21:21:13
URL: http://xbecka.blogg.se
Postat av: Rebecka

Tack!! :)

Nej "Alanyaturkar" är definitivt inte "äkta muslimer".
Men man tolkar som sagt olika ;)

2012-07-19 @ 21:21:18
URL: http://xbecka.blogg.se
Postat av: Thess

Så får dom väl inte dricka alkohol heller och ens arbeta med något som har med alkohol att göra. Ja du Marre det är en "djungel" med funderingar. Det är säkert inga "dumma" frågor du ställer eftersom det inte är lätt hur dom tänker eller tolkar den.

Kram kram

2012-07-20 @ 12:06:33
Postat av: Denise

Är inte alla religioner en tolkningsfråga? :) För mig betyder inte religion nånting, inget jag nånsin kommer försöka sätta mig in i. Och jag tycker som du skriver, i Alanya måste det ju vara något helt annat.. då inget där verkar följa koranen särskilt vidare. Fast det finns väl såklart de som tror på sin gud och mer än så är det inte. Ha en bra dag! =)

2012-07-20 @ 14:35:29
URL: http://denander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0