Svar:

Godmorgon!
Nu är snart denna helvetesmånad över, äntligen! Då får jag snabbare internet och kanske kan uppdatera LITE bättre iallafall.

Jag tänkte börja dagen med att svara på en fråga, såklart om Alanya:



Det är rätt så varmt i April, faktiskt!
Massor med folk som badar, solar och latar sig.
Jag själv som är en fryslort badar inte förren i Maj.

OCH SJÄLVKLART kan man åka vattenskoter "Jetski". Det är jättekul.. dock vet jag inte om de har kört igång med "vattenleksakerna" i April, jag tror det kanske är lite tidigt.



Sevärdheter i Alanya...
Dööööh, shit vad jobbigt. Allt är ju värt att se.

HASIR RESTAURANT är ett måste att besöka, ligger på Damlatas-gatan vid strand 4 ;)
Ett absolut måste är ju att åka upp i borgen Kale, särskilt vid solnedgången.





Sen Damlatas-cave, eller varför inte den stora Dim-cave uppe i bergen.


Hamnen vet väl alla att man måste besöka, it´s where the action is så att säga ;)
DimCay uppe i bergen är alldeles underbart men kanske lite för svalt i luften i April för att åka upp tid.



Sen finns ju massa aktiviteter att göra som Jeep Safari, hyra scooters, solnedgångsfotograferingar, delfinshower (en liten bit utanför Alanya) och har ni tur kanske ni kan få se kameler vandrandes på gatorna! :D




Hoppas ni fick något användbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0