SVAR:

Äntligen tillbaka efter arbetsförmedlingen.
Grejen med att jag ska vara där så mycket nu är för att man MÅSTE ha en praktikplats eftersom jag inte jobbar i veckorna, bara på vissa helger på Folkan, tills jag har skrivit på papprena där :)
 
Fick en liten rolig fråga som jag täntke svara på.. såna här är alltid roliga att svara på!
 
Fast egentligen är det rätt svårt att lista vad som varit det bästa, och det sämsta. Det är ju så många saker jag vill säga har varit det bästa!
 
Men bland det bästa är alla vänner som man lärt känna genom åren och som kommer tillbaka för att hälsa på just MIG. De som inte kommer för maten, för musiken, för underhållningen.. de kommer för MIG och MIN service. Det gör mig så himla glad så det går inte att förklara!
 
 
 
Det absolut sämsta är all avundsjuka som lyser igenom på så många människor, fast de försöker dölja det genom att vara nonchalanta. Jag lägger ingen energi på dessa människor men ibland är det nästan så de kastar avundsjukan i ansiktet på en.
 
Självklart har jag favoritturister och det tror jag de flesta av mina läsare redan vet!
Jag älskar danskar och holländare, och de flesta norskar. De är de enda (som jag träffat) som inte betér sig som överklassare, är otrevliga eller har tråkiga miner. De njuter av att ha semester, ler, är alltid trevliga och har kul! Dessutom bjuder de alltid på sig, med dans, sång och en massa annat skoj :)
 
                                              (mina danskar som vill komma och åka skidor med mig i vinter)
          
                                                (Jeanette och hennes gäng från Norge)
 
Inget illa menat mot någon, men jag kan ta ett exempel på några som är så otroligt tråkiga att ha som kunder.. och de flesta där är (tyvärr) svenska studenter. De sitter med sina iphones och skriver "Ååååh, vi har så himla kul" medan de i själva verket knappt talar med varandra för all tid spenderas på att uppdatera FB.
 
Sen har vi "åh, jag har så himla tråkigt. Kan vi inte bara åka hem?"-typerna som bara hänger med armbågarna över bordet och ger uttrycket att livet är hemskt och tråkigt.
 
Vem vill servera såna människor, liksom?
 
Det har varit en kanonbra och skitrolig sommar igen :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker nog inte att du ska placera alla i ett fack som det känns som att du gör. Jag var i Alanya förra sommaren och käkade på Hasir ett par ggr. Jag tittade på dig många ggr för att få ögonkontakt och kunna beställa, då alla andra hade mkt att göra och du stod där. Din blick var aldrig på vårt bord. Vi fick ropa på dig. Inte ens när du kom med vår öl fick vi en blick eller ett varsågod. Ingenting! Det var vi som fick säga tack till din rygg.. Då vände du dig om lite snabbt och sa varsågoda. Så jag vet ju knappast om jag hade kommit tillbaka för din goda service??.. Jag antar att de som tycker den är bra har blivit behandlade annorlunda. Jag var inte ens där med ett tjejgäng utan med min sambo.. Så avundsjuka kan vi stryka.

2012-11-01 @ 15:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0