Jag vill ha ett RIKTIGT jobb!

Ååååååh, jag är så uttråkad! (pik till Emelie! Nu drar vi till Norge, orka vara här!)
 
Jag har suttit vid datorn och kollat runt på arbetsförmedlingens sida enda sedan jag klev upp ur sängen.
Ingen höjdare att starta dagen med.. USCH.
 
Varför måste man vara så beroende av jobb?! VA?! Jag hatar att vara arbetslös.
Det är nog bland det jobbigaste med att komma hem till Sverige igen. Jobbet som bartender på Folkan 13 är ju bara "extrajobb" och inget man försörjer sig på.
 
Jag kanske skulle börja spela bingo istället?
Tänk om man drog in fullpotten och vann några miljoner? (en miljon räcker inte, snackar vi om vinster så ska man väl ändå sikta högt?!)
 
Jo, jag tackar!
 
Eller om man bara rent allmänt skulle sitta på en bingosida och se vad det skulle kunna föra med sig?
Fler resor är ju faktiskt inplanerade.. Caroline har ju sin pappas yacht på Malta, så boende har vi ju och det låter lockande.
 
Sen blir det förmodligen Alanya igen.. och nu när Helena har fått jobb så sparar hon till att åka dit hon med!
 
Nähä.. om man skulle ta och skriva ut lite CV:n igen och söka sig runt.
 

Kommentarer
Postat av: Billy The Kid

Följer din blogg, iaf en gång/vecka. Såg dit inlägg om att jobba i Alanya igen, att din kompis Helena "sparar" för att jobba där. Jobbar man inte för att tjäna pengar? men jag kanske har fel.

Svar: Nejnej, hon sparar för att komma och hälsa på mig, ha semester en vecka :)Jag kanske skrev otydligt?
Marre

2012-10-23 @ 04:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0