Otroligt jobbig morgon...

Imorse när vi vaknade sprang vi direkt ner för att se hur det var med kissen.

Ingen förbättring.
Huvudet är förstört och missbildat, och han har inte ätit någonting fast ryskan har försökt. Vilken ängel hon är.

Så Kadir och jag åkte runt och letade efter en veterinär, som tyckte vi skulle ta in kissen, och det skulle kosta 40 lira att avliva.

Vi åkte hem och hämtade honom, gick upp till Irak-jäveln och visade vad han hade ställt till med. Vi krävde veterinärsumman av honom + lite till, och vände ryggen och skulle precis gå, när han sa "I'm so sorry".

Oftast förlåter jag ALLTID folk när de ber om ursäkt, men nu vände jag mig bara om, såg på honom utan att säga något, han såg mina tårar och han backade undan och bad om ursäkt igen och Kadir sa åt honom att ALDRIG göra om detta igen.

Vi kom till veterinären som tog en titt, och sa att kissen kanske har en minimal chans att bli bättre och frågade om jag ville prova att ta hans om honom några dagar till för att se om det blev någon förbättring.

Jag vägrade.
Den katten låg i smärtor, och jag vill inte spendera mina sista dagar med att må dåligt och ta hand om en döende kattunge.

Så de gav honom en spruta och han somnade in.

Fyfan vad jobbigt.
Samtidigt som detta var säkert det bästa så känner jag att jag inte har någon rätt att ta livet från någon annan.
Tänk om han hade blivit bättre?

Usch vilken hemsk dag.
Och usch vilka hemska människor det finns på våran jord.

Tur att det finns människor med hjärtan som hjälper också.


Kommentarer
Postat av: Mama

Gumman, du VET att detta var det bästa för den lilla missen. Han hade aldrig blivit bättre utan bara haft plågor tills han fått somna in av sig själv. Du får inte känna att du "tog livet" ifrån katten utan känn att du hjäpte honom istället till att få gå bort utan att plågas först. Som du säger det är tur att det finns människor med hjärtat på rätta stället, som du och ryskan. Älskar dig. Puss

2012-10-09 @ 11:48:46
Postat av: Anonym

Du behöver nog inte fundera så mycke om han skulle bli bättre eller inte, efter allt han gick igenom orka han nog inte mycke mer.

Dom flesta hade nog gjort som du!
Starkt av dig

2012-10-09 @ 12:36:12
Postat av: anna

Mitt hjärta verkligen blöder när jag läser om såna hjärtlösa människor det finns på denna jord..jag har väldigt svårt att tro att kissen gjorde livet särskilt jobbigt för honom. Så jobbigt att han torterade den. Nej fy..en tår åkte ner för kinden och jag har både sett/hört om människor som gör såna hemska saker. Och allt jag kan få fram är...VARFÖR. Hur kan man sova gott om nätterna medveten om vad man gjort? Ett djur är minst lika mycket värt som en människa, tänk om andra kunde förstå det..

sköt om dig och må katten slippa allt lidande <3

2012-10-09 @ 18:45:48
Postat av: LillaJag-

Du gjorde rätt. Har själv varit i många situationer där jag fått bestämma och det är inte rätt. Har sett hur dom behandlar djuren där och jag ville bara ta något och slå tillbaks för att fråga om tycker det är behagligt.

Fanns en sådan kille vid restaurang Gratzie som jag såg lockade med mat å jag tänkte åååå vad snällt, en sekund efter så sparkade han iväg den ut mot gatan. ( ej en kille som jobbade där men nästan utanför ).

Den katten hade ändå fått ett drägligt liv där. Du skonade den från att pinas ett helt liv.

2012-10-09 @ 19:07:05
URL: http://lillajagfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0