Stockholm: Söndag

Lite seg på att uppdatera om Stockholm, va? ;)

HEJ förresten!
I Söndags var vi inne i det Kungliga Slottet i Sthlm.
Annelie hade tipsat oss om det kvällen innan när vi satt i lounge-baren och ärligt talat så hade jag ingen som helst aning om att man kunde gå in på slottet.




Men det gjorde vi och trots att jag verkligen inte bryr mig om den svenska kungafamiljen (bryr mig mer om hur en daggmask förökar sig) så var nog besöket på Slottet den bästa upplevelsen under hela Sthlm-helgen!
Helt fantastiskt vackert, och man fick se Festsalarna, gästsalar, utställning om de olika kläderna genom åren och i år är det ju faktiskt 40 som Gustav har suttit på tronen. Rätt coolt ändå.
Och även om jag inte riktigt bryr mig så är det ju lite av allmän utbildning att kunna kungens bakgrund och hur/när/varför han hamnade på tronen i så tidig ålder.





Man skulle väl kunna säga att jag är lite småintresserad nu ;)
Mitt i alltihopa blev det ju vaktpost-byte och det vill man ju inte missa!







Efter det träffade vi en vän till mig, Rooh. En indisk pöjk jag träffade på senaste kryssningen :)

Sen blev det raka spåret hem och imorgon, Torsdag, ska vi till Stockholm igen.





Denna gång för att mamma blivit bjuden på tillställningen Stjärnklart, hotell och middag och allt därtill.
Så Kadir och jag hakar på.
ÄNTLIGEN HOTELL MED BAD OCH SKUMPA!


Kommentarer
Postat av: Mama

Det ska bli så himla roligt..

2013-12-18 @ 15:06:32
Postat av: Thess

Hej!

Synd att det inte är snö, blir mycket mysigare då.
Önskar er en trevlig helg!
Själva åker vi till Istanbul nästa lördag i några dagar för lite mys :-)
Kram

Svar: ÅÅÅÅH så härligt!! Hoppas ni får det underbart där!! Det är en vacker stad!
Marre

2013-12-18 @ 15:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0