Gårdagens hjälte:

...går till Pontus!
Igår kväll var en riktig höjdarkväll!

Helena och jag hade taco-afton och såg filmerna Underworld 1 & 2.
Vid 22.30-tiden skulle jag hem.

Bilen startade inte.
Inte ens ett "fjutt"-ljud kom ifrån motorn.

"Hej. Min bil startar inte. Ring alla du känner".

Jag tror jag och Sjöhäxan ringde hela Lindesberg och Frövi i hopp om att någon hade startkablar.
Absolut ingen!

HUR FAN KAN INGEN HA STARTKABLAR?!

Tack och lov så kom Pontus ner och hjälpte mig så mkt han kunde!
Inget vi gjorde hjälpte.

Han ringde sin kompis som kom men han hade ju inte heller några kablar.
Så där stog jag och frös och såg dum ut medan karlarna grejade med min bil.

"Kan du öppna motorhuven?"
"Yes, självklart."
Det kunde jag inte alls.

Pontus verkade ha riktigt kul åt min intelligens om bilar.
Det slutade med att hans kompis skjutsade mig till Statoil och köpte startkablar!

SEN VAR SAKEN BIFF!
Jag var så lycklig att de fick driva med mig hur mkt de ville!

Nu är det ju bara det...
Bilen startar inte idag heller ;)

Nu ska dagen starta! Mamma är hemma från jobbet tack vare bilen, och vi ska börja med tapeterna i köket!

Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0