Borgen brinner!

Alltså fyfan vilken reporter jag skulle bli, va! På rätt ställe vid rätt tidpunkt...

Nu brinner borgen!
Jag stannade och talade med några svenskar som sa att de såg hur allt började.
Tydligen såg de ett gäng ungar som rökte och sprang därifrån när elden startade. Elden spred sig på bara några sekunder.

Turister och stadsbor höjde blickarna mot lågorna som sträckte sig uppåt och tog eld i allt det kom åt.
Hittills har jag sett 4 brandbilar i rasande fart, och nu verkar det som om de redan har kontroll över branden.

Jag tyckte det mest otäcka var de människorna man såg som bodde på hotellet bakom branden. De stog på balkongerna och såg ner på branden.
Hotellen i närheten är ju Caligo Hotell och högre upp, precis ovanför branden, Bella Vista och Sunny Hills.

Media i Sverige är självklart kontaktad.


Kommentarer
Postat av: Mama

Hoppas verkligen att allt är under kontroll nu. Berget - Borgen är ju inte så långt ifrån Hasir. Ha det och skriv inget. Kram

2013-07-25 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0