Kryssning - Birka Paradise

Hallå på er :)
Efter lite tjat och gnäll så uppdaterar jag bloggen igen, men bilder från kryssningen i helgen, som var helt OK men ändå inte som vi är vana vid. Det kom nästan en liten tår när bussen passerade Viking-terminalen alltså, och vi fortsatte till Birka.
Vi stannade som vanligt till i Arboga, passade alldeles utmärkt för oss som ville ligga och sola :)
 
Väl i Stockholm då.
Vi mötte några trevliga prickar på bussen från Karlskoga, som satt med oss på Gustaf af Klint-båten och förade lite innan vi skulle in på Birka-terminalen. Efter en stund kom resten av de som skulle åka med oss, våran gamla klasskompis Alexander (Damien) Osmund och en tjejkompis till honom.
 
 
Alltså, Stockholms hamn är väl ändå bra vackert sommartid, eller hur?!
 
Väl på båten gick vi mest runt för att försöka lokalisera oss lite. Vilse gick vi, men vi hittade (tack och lov) alltid tillbaka till hytten! Det är mer än vi brukar göra på Viking ;)
 
Glada är vi! Detta är första gången efter 15 år som vi träffade Alex, lyckliga!
Det enda som var riktigt positivt med Birka var att taxfreen var öppen på utresan (icke på Viking, kanske därför de håller på och konkar?) så vi drog upp till taxfreen sen var det skojs inne i hytten.
Brother and sister
 
Som vanligt glömde jag ju självklart att ta bilder resten av kvällen, så egentligen har jag inte så mycket mer att skriva eller visa er.
Dagen efter var jag och Helena hurtiga, tidigt som fan var vi uppe på däck 11 och joggade! Vuxenpoäng?!
 
Och i Söndags lärde sig morsan hur man fotar med min telefon. Denna bild hittade jag på FB. Tack så jäkla mycket.
Men en sak kan jag absolut lova: aldrig mer Birka. Sååååå tråkig båt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0