Mera från helgen

Godmorgon!
Inläggena som jag skrev igår verkade mest handla om Truly Lover Trio såg jag nu såhär i efterhand.
Well, det var ju faktiskt pga dom som vi åkte, men jag måste ju visa lite om själva resan dit också!
Som jag skrev igår, så är jag riktigt stolt över att vi inte åkte vilse en endaste gång (mina gamla läsare vet hur det gick när vi skulle till Borlänge för första gången), det kan hända att vi vart lite vilsna bakom Marieberg där, vi skulle ta en genväg men vi kom ju på rätt väg iallafall!
Men som jag sa, många följde oss på facebook hur resan gick, dock bara våra närmaste som vågade kommentera ;) Här till ex:
 
 
Ja, hade vi hamnat så fel så hade vi gjort det bästa av situationen och handlat på Calles och gråtit floder, tro mig ;)
Och man ser ju så himla mycket kul efter vägarna när man är ute i svängen. Ta bara den här att vi tänkte Drop-in på Salsalektioner, tyvärr var det fel dag så det gick inte så bra.
Sen hamnade vi på Statoil när vi väl skulle tanka. Vi fick killen i kassan att bryta ihop och jag vet inte varför. Vi ifrågasatte bara lite saker (mest bara för att visa att vi var turister i byn). Helena skulle handla en korv och vräkte ur sig "snåla inte med vitlöken, jag ska ha andedräkt".
 
Vi fortsatte och efter en lång resa checkade vi in på Mönsterås fina hotell, Kronmunken. Direkt efter att vi checkat in och dumpat av väskorna åkte vi 8km in till Blomstermåla Folkets Hus och Helena höll på att få oss utkastade innan vi ens hade träffat personalen, men sen kopplade vi på charmen och det gick som på räls! Efter det blev vi uppskrivna på VIP-listan och hade våran lilla debatt med personalen där.
Sen tog vi en liten biltur runtom i Mönsterås, letandes efter ett systembolag men allting var ju stängt. Vi tänkte t.o.m gå in på en pizzeria med rättigheter och fråga om vi fick köpa ett helrör av dom till ett förmånligt pris.
Den idén sänkte vi ganska fort.
Efter att ha virrat runt i Mönsterås ett tag åkte vi tillbaka till Munken och vi förhandlade lite med personalen och som ni redan vet, så vart det öppen bar för oss.
Där satt vi i ca 3 timmar innan taxin skjutsade oss till Blomstermåla.
ÅÅåååååååh, vad stort det var! Och så fint! Där kan man snacka Folkets Hus ;) Stort som en konserthall och så fint inrett! :)
Sen vet ni ju redan allt det där, backtage, talade med band, flängde lite hit och dit...
Sen spelade TLT, bra som alltid och de spelade min favoritlåt! "Pretty Baby", det var lycka det!
Sen träffade vi dom lite efter spelningen, skulle åka tillbaka med dom till hotellet med bilen var ju full med instrument så vi tog bussen.
Mina bilder från Folkets Hus är ganska mörka, så det är ingen idé jag lägger ut dom här, ni ser ändå inget.
 
Sen var det God Natt ;)
 
Nästa morgon vaknade vi rätt tidigt tror jag.. minns inte riktigt vad klockan var men vi sprang ut till frukosten iallafall och den var väl inte mycket att hurra för. Men men.. med så pass mycket service som vi hade fått så kunde man inte klaga :)
Sen gästades vi av TLT igen.
 
Sen att både jag och Helena baktalade varandra i receptionen gjorde att det var mig det gick ut för, alla visste att Marre var desperat efter tamponger fast det var Helena som fick mensvärk :P
---------blickar--------
Vi checkade ut samtidigt som TLT efter att vi hade möblerat om i vårat rum lite.
Med det tackarrrrrrrr jag för denna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0