På kryssning igen

Yes!
Från i Onsdags till igår var tjocka släkten Johansson på kryssning, och på scenen stog Sveriges största och the one and only dansband Lasse Stefanz.

Jag vet att alla säger samma om sin familj, men alla som sett familjen Johansson samlade på en fest skulle säga att den familjen är tammefan inte klok.

Det började i terminalen då min morbror sprang ifrån Slussen (Tunnelbana), skulle hoppa över staketet till båtterminalen och vettetusan vad han gjorde, men han entrade med att komma in haltandes.
Väl på båten låste mamma ut oss från hytten med nycklarna kvar inne.

Alla krånglade med hytterna och eftersom det vart en avbokning så skulle någon få en hytt ensam.
Det vart min morbror, och då på hans hyttnyckel hette han Marianne.
Det fick konsekvenser senare.

Vid middagen fick vi servitrisen att bryta ihop utan att veta varför.
Min moster som fyllde 60 fick en banderoll av KAPTENEN med texten "Hedersgäst".

Under Lasse Stefanz spelning skedde det ena och det andra. Majoriteten var ju folk över 45 år, och jag har då aldrig blivit så chockad över hur vuxna människor betér sig! Tanter som slogs, ryckte varandra i håret, skrek och gjorde allt för att stå längst fram.
Man skämdes.
Tur att min familj inte är av den kalibern... Däremot höll min yngsta kusin på att hamna i slagsmål då hon sög tag i en karl som respektlöst stog på en tjejs rullstol och vevade som en galning.

Min moster såg man nästan inte till alls under kvällen då hon var framme vid scenen, vrålade och höll upp sin HEDERSGÄST-banderoll för hela båten.

Kvällen var helt underbar, med ett tragiskt och skrämmande avslut med ett dödsfall, men det tar jag upp senare.

Igår på hemvägen var ju intressant!
Efter frukosten skulle min morbror "Marianne" till hytten och duscha. Han försvann i ca 20 minuter och kom tillbaka, i samma kläder och sur.
"Jag blir så förbannad! Nyckeln funkar inte så jag är utelåst, och personalen öppnar inte för att de anser att jag inte är en Marianne!"

Men en Johansson fixar biffen!
Till råga på det tyckte han att jag höll på att slå in hyttdörren när jag skulle väcka honom, rånförsök fick han det till.

Efter att vi hade lämnat Finland och drivit på sjön i ca 20 minuter fick båten vända och åka tillbaka till hamnen, säger inte varför. Men så trötta alla var!


Det är stiligt folk på den där båten ;)
Helt fantastiskt!

https://cdn3.cdnme.se/248501/7-3/pic_514c0a06e087c322da16bb80.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Thess

Hahaha!! Önskar dig en fin helg!

Kramis fina du :-)

2013-03-22 @ 14:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0