How to make Lavaş

Jag hade lite tråkigt en vända, och helt plötsligt ropade de in mig i köket och undrade om jag ville se när de tillverkar det underbara turkiska brödet, Lavaş

Jag bokstavligen HOPPADE in i köket!

Ingredienserna är säkert olika på olika ställen, men här används:
Vatten
Ägg
Mjöl
Jäst
Salt
Lite mjölk
Lite socker.


Alltså vanlig deg.
Helst ska degen jäsa några dagar, men nu gjorde han det jättefräscht.

Sen bara kavla ut den, pensla på med ägg och vatten och in i ugnen.


Helst 300 grader men går väl att göra i våra vanliga ugnar också.

YUMMIE!



Kommentarer
Postat av: Mama

Detta underbart goda bröd. Vi får prova att baka det när du kommer hem. Puss o Kram

2013-09-24 @ 17:44:21
Postat av: Ia

Ååå f-n vad jag saknar det där brödet och dom goda rörorna :(

Vill till Turkiet NU !!!!!

2013-09-25 @ 21:59:06
URL: http://www.nattstad.se/tarpominmus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0