Nu hjälps Alanyafolket åt!

Den 9 Oktober kommer Meltems veterinärklinik att utföra gratis kastrering och sterilisering av gatudjuren!

Detta anordnas av Alanya Kommun och sker i Oba vid Telecom.
Vem som helst får ta med sig både hundar och katter till kliniken.

Detta är ju något som alla vinner på;
De boende, turister, och även djuren! Det minskar på hemlösa djur samt att kostnaden för medicinsk hjälp då för djur kommer minska.

Helt fantastiskt måste jag säga!
Så nu tycker jag att vi alla hjälps åt, ni som ska hit på semester - hitta ett djur på gatan och ta det till veterinären så har ni gjort en god sak.

Vi som är här en längre tid borde göra samma sak!
Hade jag vart här så hade jag spenderat hela dagen åt att ta in djur - HELT ÄRLIGT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0