All shopping från Lanzarote

Hallå.
Jag är äntligen hemma!
Alltså de 2 sista dygnen på Lanzarote var inte kul, vi visste absolut ingenting ang stormen.
Skulle vi flyga hem?
Skulle vi tillbaka till hotellet?
Stormen var bland det värsta jag varit med om.
De piloterna hade problem med var landningen på Arrecife, att starta var tydligen inte lika svårt även om de avstod från att göra det.
De plan som försökte landa fick nödlanda på Gran Canaria.

Vi fick ju ett All Inclusive-hotell med lägenhet i Playa Blanca den natten som flyget blev inställt, men allt det vet ni ju redan.
På lördagen var det fortfarande storm och vi fick ingen info om vi skulle få flyga hem eller inte.
Vid 10-tiden på fm fick vi veta att vid 11.30 skulle bussarna iaf köra oss till flygplatsen, sen skulle vi få veta mer där.
Och ärligt, just då kändes det som att vi åkte för ingenting.
Vi alla tyckte att stormen var lika stark som dagen innan, så vi i stort sätt gick och väntade på att Fritidsresor skulle meddela att vi skulle tillbaka till hotellet.

MEN!
Under kan ske, mina vänner!
Efter 8 timmars väntan på Arrecife's flygplats (igen) fick vi äntligen beskedet att vi skulle hem.
Flyget skulle gå vid 15.
Men det blev ju försenat...
Och försenat...
Och försenat igen...!
Flyget gick vid 21-tiden.

Det enda jag hade i huvudet var filmen "Final Destination", då flygplanet sprängs.
Jag var så JÄVLA rädd på startbanan att det rullade en tår eller tre.
Väl uppe i luften, började skakningarna.
Men det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara.
Jag sov faktiskt hela 2 timmar!

Och såhär lycklig som jag var när vi väl hade landat på Arlanda har jag nog aldrig varit.
Jag hade kunnat kyssa marken t.o.m.

Men!
Hemma, välbehållen och kall.
Men jag är glad!
Och nu kan jag visa upp det jag köpte på Lanzarote.
Mina bikinis, Aloe Vera-body lotion, nyckelringen med Lanzarotes symbol "the dancing devil" och min solhatt har ni ju redan sett.
Så här är resten:
En jättesöt klänning i ren Egyptisk bomull.

Aloe Vera-lotions och tvål.


Förvaringsaskar, bara för att de var så söta!


Halsband + nyckelring med The Dancing Devil.


SÅÅÅÅ snyggt halsband i guld och svarta stenar.


Shotglas med djävulen.


Shotglas med eget motiv, detta med Lanzarote's ödla och texten "Lanzarote" på.


Shotglas med eget motiv, djävulen och texten "Marre".


Lanzarotes egna vin!
Den vita finns inte ens på de andra öarna, endast på Lanza.


Honungsrom.
Det som alla restauranger bjuder på efter att man ätit.


Puss!
Och nu är det bara 3 dagar kvar tills Kadir kommer! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0