Jag såg ZZTOP

Godmorgon :)
Nu är ju uppdateringen sådär dålig igen, Well jag är ju hemma. Därför.
Men sista augusti åker jag ju ner till Alanya igen ;)

Och vet ni?
En dröm har slagit in!
En dröm jag trodde aldrig skulle ske faktiskt.

Alla vet ju att jag älskar musik, och äkta musik är där artisterna spelar instrumenten själva.
Rock bl.a...

I förrgår ringde Helena och meddelade att ZZ TOP skulle uppträda på Gröna Lund.
På ca 10 minuter hade vi fixat barnvakt, kollat tåg och allt annat nödvändigt för att åka iväg.
Rättare sagt, jag brydde mig inte om något annat just då, jag skulle bara iväg.


Lite synd att hon fick reda på det lite sent på dagen, för vi hann bara med en karusell innan ZZ TOP uppträdde.
Vi tog Djurgårdsfärjan ut till Grönan och jag ljuger inte när jag säger att det bara var ZZTOP-fans där.
Vi ville åka den nya, Eclipse, men SJÄLVKLART var den stängd pga showen. Så vi åkte Jetline (berg&dalbanan) och självklart satt vi längst fram i första vagnen!
Åååååååh så lycklig jag var!
Vi hade dragit en varsin snabb drink utanför Tyrolen och som en blixt från en klar himmel kom en ordningsvakt fram till oss (tack vare Helena men den historien behövs inte skrivas här), hihi.
Han hette Musse och sa att det fanns möjligheter till backstage.
TACKAR!
Tyvärr satte de andra vakterna käppar i hjulet för oss...
Men!
Sen var det dags för mitt älskar ZZTOP att uppträda!


Enligt uppgifter var det 17.000 pers där. Låter lite fel, va?







Där var det glädjetårar.
De började med "got me under pressure" vilket är heeeeelt ok!
Sen vart det en massa tunggung innan "Gimme all your lovin'" och DÄR har jag video kan jag lova ;)
Sen blev det bara en massa bluesrock, rätt lugna så vi tröttnade faktiskt.
Jag trodde aldrig att jag skulle backa när det gäller ZZTOP men deras blues är inte mkt att hurra för.
Så vi drog till attraktionerna ist.
DÅ!
Då satte de igång och spelade "Legs", "Sharp Dressed man", "La Grange"... Samt att de bytte till sina fluff-fluff gitarrer.
Då ville jag ta livet av mig, det var ju de låtarna jag ville SE LIVE!

Oh Well...
Jag har sett dom iaf, det gör mig lycklig.
Vi hann bara med "Lustiga Huset" innan vi var tvungna att ta oss till Tågcentalen.
Vi sprang, vi skrek, vi grät nästan... Vi gjorde allt.
-Vi missade tåget.
Det sista tåget hem till Örebro.
Jaha.
Vi satte igång och ringde runt och frågade om någon hade lust att hämta oss i Västerås om vi tog tåget dit.
Kunde någon?
Självklart inte.
Till slut hittade jag en buss som faktiskt gick till Örebro.
Om 5 minuter.
Då var det bara att springa och försöka hitta busshelvetet.
"Har ni biljetter?"
Nääää!
Men busschauffören var så himla snäll och väntade på oss så vi hann springa till Pressbyrån och fixa biljetter.
Nästa krux:
Bussen gick till Arlanda.
Bussbyte alltså.
Jag var så trött och irriterad att jag kunde koka.
Men så fort vi kom ut till Arlanda så löste sig allt, bussen hem till Örebro stog där ❤️ Så vacker! Hehe...

Väl i Örebro!
Bilen stog parkad på Strike's parkering, men vi så sjukt hungriga så vi tog driven på Donken ute på Västhaga. Vi hade ju inte ätit på hela dagen!
Sen skjutsade jag hem Helena till Linde.
Jag själv var hemma 03.20...

Tackarrrrrrr!
En underbar dag!!

Kommentarer
Postat av: anonym

När ska du till turkiet igen?
När började du jobba där och hur länge har du jobbat där? :) älskar din blogg

Svar: Jag började 2010, så varje sommar sedan dess :)
Jag ska ner i september igen, jag jobbar hemma i Sverige så har inte kunnat åka ner :(
Marre

2014-06-20 @ 13:23:04
Postat av: Emma

Heej Marre! har läst din blogg nu ett tag och tycker den är inspirerande och rolig! Härligt att läsa om någon som verkligen lever livet :)
Jag ska själv ner till Alanya nu i juli/augusti och undrar om du har något tips på bra boende ganska centralt? har aldrig varit där förut så är inte så uppdaterad på alanya's "do's and dont's" när det gäller var man ska bo.

Svar: Hallå, och tack så himla mycket :)
Hotell tycker jag är svårt att rekommendera då alla vill ha olika, men ett hotell mitt i hamnen som heter Park Alanya är rätt populärt, spec bland yngre Skandinavier :) annars gillar jag hotellen på Kleopatra-sidan, ADA1, Palmiye Beach, SunPrime Ocean... :)

När det kommer till "do's and dont's" så tycker jag att du absolut ska testa Hamam, turkiskt bad/massage. Det är det första du bör göra innan du solar för en jämnare solbränna.
(Om du går till min pojkvän så kan han fixa rabatt och mkt billigare). Boka ALDRIG med din researrangör, (t.ex Ving), de tar dubbelt så dyrt än om man fixar sina upplevelser själv.
Min pojkvän kan även fixa bättre priser på utflykter, shopping osv om det låter intressant.
Hoppas det blev något bra av mitt svar!
:)
Marre

2014-06-24 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0